Racerapport STCC Åsen. Eller "Jävla NIlsson!!!"

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Åsså börjar det regna!!! Gôtt, det är ju mitt före!!! Rullar ut till startlinjen med mord i blicken… Alex, som hade smäckt in en FIN träningstid, stod i ledet framför. Tillsammans ägde vi starten, tog flera gubbar båda två, längst ut på högerkanten såg vi fältet passera bakåt. Vid inbromsningen till nya kurvan går någon i täten omkull och helvetet brakar lös! Hojar överallt och folk som kanar omkring. Vi på innern klarade oss bäst men OJ vad nära Marcus Eriksson passerade framför mig.
KOMMER UT UR KRÖKEN SOM FYRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gôtt!!! Håller i och följer Alex goa tempo. Han drar iväg men jag har bilden klar: Ingen tramsig tabbe nu och så ökar vi lugnt efterhand…
Varv tre kör Nylund om, låter honom löpa och tar försiktigt rygg. Ner mot Trösen på fjärde varvet händer det. På väg in mot apex bara smäller det. Mikael Nilsson har bromsat på sig på rakan (under gulflagg!!!!) och hans herrelösa hoj bangar in i min. Min plats i solen förbytts i ett ögonblick i ett ambulansåkande till depån.
Så jävla sur!! Mikael bad dock klädsamt on ursäkt: ”Jag har gjort det klantigaste man kan göra som förare, kört ner en konkurrent.” vilket dock inte gjorde mig så mycket gladare…
Han ska få bjuda på MYCKET kaffe resten av säsongen…

Många klagade på nya kurvan. Jag tycker den är helt OK. Det är en skarp kurva i slutet på en lång raka. Bra. Man har skapat en fin avkörningszon på samma sätt som på Falken. Bra. Däremot var det GRYMT gropigt där man gick tillbaka på gamla banan. Jag och flera andra mer eller mindre studsade av. Inte bra.

Många sa att det var olja på banan. Jag märkte inget. Därmed inte sagt att det inte var olja på banan, det kan det ha varit där jag inte körde. I så fall: inte bra!

Wehooo Crazy Mike bjuder på kaffe hela året ut :tummenupp

Jag har oxå kört nya bansträckningen och måste säga att den är faktiskt är lite roligare i ingången än tidigare, dock så är utgången väldigt dålig och man måste ta den rätt för att det ska funka. Väldigt lätt att om man är sen på bromsen att man skjuter över och kommer alldeles för nära gräskanten...

Ska bli kul o se rejset!

Fin körning annars verkar det som. Vilken sopa den där Micke Nilsson... ;)

Last edited:
magnus_moss skrev:
2197448 Åsså börjar det regna!!! Gôtt, det är jubanan, det kan det ha varit där jag inte körde. I så fall: inte bra!

Du o Jimpa hade en rackarns oflyt... Ni förtjänade bättre!

Tur att pöjken Nilsson var ödmjuk o bad om ursäkt i alla fall.

Kul rapport Mossberg.

/E

Bifogat

• image005.jpg
    image005.jpg
    71.9 KB · Visningar: 158
  • image006.jpg
    image006.jpg
    87.9 KB · Visningar: 111
  • image007.jpg
    image007.jpg
    97.9 KB · Visningar: 169
  • image008.jpg
    image008.jpg
    101.9 KB · Visningar: 141
Last edited:
Mozzberkh!! Du är en frisk fläkt i depån, ledsen för din skull, hoppas vi får göra upp ordentligt på mantorp, lider med dig :(

Se på den här bilden...
Mozz på skärmen och #22 är fyra.... :)
I ett varv så varade det iaf :(

Bifogat

• CA1WIL17.jpg
    CA1WIL17.jpg
    45 KB · Visningar: 119
magnus_moss skrev:
2201809 Se på den här bilden...
Mozz på skärmen och #22 är fyra.... :)
I ett varv så varade det iaf :(

hmm, vem e den där 52??? :)

Du kämpade tappert mossberg!

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back