Martin
Don't call it a comeback
Jaha, då var det min tur å att testa på det här med "räjjsing"
Klockan ringer 05.00, upp å hoppa in i bilen som var lastad å klar.
Hämtar mina mekar på vägen, lagom pigga å glada. Men men, efter ett stop med en äppelmuffins å en kopp kaffe så började det ordna upp sig.
Landar på Sviestad 07.30 där vi slår läger brevid Anja å Hagster.
Jag å soppatorsken delade "depåtält" men vi klarade oss utan slagsmål.
Jag tänkte klippa kabelstammen på hans hoj men eftersom han är så långsam så fick den vara.
Nog om det, nu är det kvaldags
Jag hade köpt ett par bättre begagnade däck av R2, så jag tog det lite lugnt ett par varv för att nöta bort lite gammalt gummi.
Men efter ca 6-7 varv så blir jag lite för modig i esset å lägger ner lite för mycket så det resulterar i ett framhjulssläpp och jag glider ut lite fint i gräset.
Jag skyller allt på R2 som säljer sånt skräp!
Du är skyldig mig ett bromshandtag å en kolfiberkåpa.
Efter det här så hade jag hamnat efter i kvallistan, låg på en 23:e plats tror jag. Med en tid på 59,6 nånting så ligger jag EFTER soppatorsken, nä nu j-vlar
Mattias skäller på mig å säger till mig att inte vurpa mer, ok säger jag.
Lite silvertejp på kåpan å ett lånat bromshandtag gjorde susen.
Dags för kval 2
Ut å gasa, in å kolla tider men det går inte fortare för det.
Ligger fortfarande efter, dags å ta i lite
Så på varv 25 klämmer jag till med en 57,79 tid i och med detta så klättrar jag till en 15:e plats i listan. Det får duga, huvudsaken är att soppatorsken är ljusår efter, han i 6:e jag i 4:e startled.
Dags för race då
Jag får en riktigt skräpstart, får skitspår i esset. Alla är i vägen och inget är bra. Tappar säkert 4 placeringar istället för att plocka placeringar.
Jajaa, bara att jaga då och efter ett tag så lyckas jag komma om en kille på rakan och nån/några krashade ut sig. Det slutade med 17:e placering, vilket jag väl få vara ganska nöjd med. Snabbaste varvet blev sista varvet med nån låg 58
Han den där soppatorsken måste fått en riktigt kanonstart, för han kom i mål före mig på en 14:e plats!
Snyggt kört, du måste plockat 7 placeringar eller nåt i starten?
Men du ska inte tro att du kan göra det här till någon vana, jag tänker aldrig släppa förbi dig nån gång igen.
Eller bytte du transponder med mig när jag inte såg på kanske?
Hursom helst så är det här hur kul som helst, får se hur nästa säsong kommer att bli.
Lite träning skadar nog inte
Tack för mig
eus
[mah-tin]
Klockan ringer 05.00, upp å hoppa in i bilen som var lastad å klar.
Hämtar mina mekar på vägen, lagom pigga å glada. Men men, efter ett stop med en äppelmuffins å en kopp kaffe så började det ordna upp sig.
Landar på Sviestad 07.30 där vi slår läger brevid Anja å Hagster.
Jag å soppatorsken delade "depåtält" men vi klarade oss utan slagsmål.
Jag tänkte klippa kabelstammen på hans hoj men eftersom han är så långsam så fick den vara.
Nog om det, nu är det kvaldags
Jag hade köpt ett par bättre begagnade däck av R2, så jag tog det lite lugnt ett par varv för att nöta bort lite gammalt gummi.
Men efter ca 6-7 varv så blir jag lite för modig i esset å lägger ner lite för mycket så det resulterar i ett framhjulssläpp och jag glider ut lite fint i gräset.
Jag skyller allt på R2 som säljer sånt skräp!
Du är skyldig mig ett bromshandtag å en kolfiberkåpa.
Efter det här så hade jag hamnat efter i kvallistan, låg på en 23:e plats tror jag. Med en tid på 59,6 nånting så ligger jag EFTER soppatorsken, nä nu j-vlar
Mattias skäller på mig å säger till mig att inte vurpa mer, ok säger jag.
Lite silvertejp på kåpan å ett lånat bromshandtag gjorde susen.
Dags för kval 2
Ut å gasa, in å kolla tider men det går inte fortare för det.
Ligger fortfarande efter, dags å ta i lite
Så på varv 25 klämmer jag till med en 57,79 tid i och med detta så klättrar jag till en 15:e plats i listan. Det får duga, huvudsaken är att soppatorsken är ljusår efter, han i 6:e jag i 4:e startled.
Dags för race då
Jag får en riktigt skräpstart, får skitspår i esset. Alla är i vägen och inget är bra. Tappar säkert 4 placeringar istället för att plocka placeringar.
Jajaa, bara att jaga då och efter ett tag så lyckas jag komma om en kille på rakan och nån/några krashade ut sig. Det slutade med 17:e placering, vilket jag väl få vara ganska nöjd med. Snabbaste varvet blev sista varvet med nån låg 58
Han den där soppatorsken måste fått en riktigt kanonstart, för han kom i mål före mig på en 14:e plats!
Snyggt kört, du måste plockat 7 placeringar eller nåt i starten?
Men du ska inte tro att du kan göra det här till någon vana, jag tänker aldrig släppa förbi dig nån gång igen.
Eller bytte du transponder med mig när jag inte såg på kanske?
Hursom helst så är det här hur kul som helst, får se hur nästa säsong kommer att bli.
Lite träning skadar nog inte
Tack för mig
eus
[mah-tin]
Last edited: