kajlyl
Tillbaka!
Då var årets sista tävling avklarad! Teamets förare var som vanligt Andreas ”Otee” och Rickard ”kajlyl”, och för detta racet hoppade Kent ”Skutte” in som tredjeförare. Skutte hämtade från vår lokala MC-klubb RoH, trevlig kille som tog licens i våras. Enda orosmomentet var att teamet nu verkligen gjorde skäl för namnet (Crash Test Dummies) då Skutte precis som kajlyl är känd för att vara något krashbenägen.
Depåchef för dagen var Patrik ”Busberra” som mötte upp redan på kvällen innan för att hjälpa till med de sista justeringarna och packningen samt bevisa hur oduglig kajlyl är i en verkstad.
Tidigt, tidigt på lördag morgon träffades alla minus ett st Skutt på hemlig ort en mil norr om Helsingborg för att hämta ekipaget och börja färden ner mot knudan. Väl på plats visade termometern +1, jaja plusgrader och torrt i backen detta kommer att gå fint. Bara att kränga av regndäcken och på med färska slicks, kajlyl hade satt på regndäck, packat med två extra set plus tält och paraply för att försäkra sig om solsken. Efter anmälning började vi på allvar undra var vårt nyförvärv hade tagit vägen. Klockan är ca åtta när vi ringer för att kolla hur långt han hade kommit. Med stolt röst förklarar han att han visst är vaken och på bena... hemma i Höganäs. Skutte hade tydligen fått besök på kvällen av några medlemmar ur vår öl-älskande MC-klubb, men han hade i alla fall tagit det lugnt och fått några timmars sömn.
Med över 20sekunders marginal var teamet till sist samlat på förarmötet.
Dags för kval. Kajlyl fick i uppgift att gå ut och värma lite däck samt köra in de nya enorma diamantskurna platina bromsbeläggen, för att sedan Otee skulle sätta en hyfsad kvaltid. Resten av kvalet fick gå till att köra in Skutte på hojjen, detta gick väldigt bra med tanke på att han aldrig kört raceväxlat. Till slut kvalade vi in på 26:e plats, än så länge inte sist (YES!) och vi var väldigt stolta över att Otee kvalat före Miinin
Starten tog Otee, och han tog den bra! In i första kurva på runt 20:e plats ut på något sämre. Efter första varvet var vi än en gång på 26:e plats. Otee la ett stabilt pass och lämnade över till kajlyl som tourade runt i en halvtimma för att sedan skicka ut Skutte som följde kajlyls exempel. Så fortsatte det varvtiderna sjönk sakta men säkert och vi klättrade i placeringarna med smidiga byten och stabil körning.
Vi hade nu full bemanning i depån med gott folk från klubben så som, Busberra, Maverick_usol5389, Wounderwizard, Sniper och även gästspel från bland annat Spirre och Magoozi. De gjorde ett grymt jobb och allt gick smidigt i depån.
Nu hände nånting med Skutte, tiderna sjönk från 1.16-17 till 1.13-14 och han låg ute länge han närmade sig 40minuters sträcket och tiderna låg stadigt på behaglig nivå. Precis som Otee och kajlyl står vid räcket och berömde skuttes körning så började vi undra om han inte borde komma snart.. 10sec senare var Otee säker på att han krashat ur, kajlyl stod ytligare någon minut och bet på naglarna men när han över axeln kunde se hur det flaggades gult under microbron var det bara att inse faktum.
Skutte hade kört ihop med en annan cykel i vänstern innan hårnålen, exakt hur det gick till vet ingen. Efter en 5-10min (kändes som 45min) var både hoj och skutt tillbaka i depån och båda skickades för noggrann genomgång och reparation. Hojen fixades på 5min med lite filande, böjande, tejpande och borstande. Med vår tappra förare var det värre troligen var axeln ur led, nyckelbenet kras och röven stukad så honom fick vi lämna in på sjukan. Ca halva loppet kvar på två förare ja va fan det ska ju gå, andra team kom ju hit med bara två förare, kan de kan vi. Före olyckan låg vi före Team Firebike och Team Evil var inom räckhåll, det var bara o glömma! Tillbaka till grundmålet, vi ska fan se målflagg (något vi inte är bortskämda med).
Otee gick ut och körde ett stadigt pass, sen kajlyl lika så, i depån förklarade Otee för depåchef Busberra att om det är byte inom 10min så får fan hojen stå ett tag, jag orkar inte.. Som ett brev på posten kom kajlyl in efter en blygsamt 25min pass för att lämna över igen. Otee bet ihop och gav sig ut igen.. så fortsatte det.
Med knappt 1,5h kvar av racet och två slutkörda konditionslösa förare så var det bara att inse att detta kommer inte gå på två byten nå ja. Kajlyl gick ut och körde sitt bästa pass hittills i tävlingen med stabila 1.13-14 tider i en dryg halvtimma för att sedan lämna över till Otee som skulle ligga ute så länge han orkade, det sista han sa var ”du får nog ta målflagg, detta orkar jag aldrig”. Klockan var nu 15:42 och inne i depån började vadslagningen om hur länge han skulle hålla. Gissningar låg mellan 15-25min. Depåtavlan tejpades med ”20min” men detta var inget Otee märkte, han gasade på men viftade med armar och ben på rakan. Kajlyl svepte energi dryck och försökte värma upp för ett byte. Men Otee körde på och när vi tejpat ”10min” så insåg vi att detta kommer gå på ren vilja. Sagt och gjort Otee klippte målflagg och en 27:e plats som vi efter omständigheterna var jävligt glada för. Att avsluta året med målflagg var något vi behövde!
Vi ses nästa år
MvH
Team CTD Racing
Depåchef för dagen var Patrik ”Busberra” som mötte upp redan på kvällen innan för att hjälpa till med de sista justeringarna och packningen samt bevisa hur oduglig kajlyl är i en verkstad.
Tidigt, tidigt på lördag morgon träffades alla minus ett st Skutt på hemlig ort en mil norr om Helsingborg för att hämta ekipaget och börja färden ner mot knudan. Väl på plats visade termometern +1, jaja plusgrader och torrt i backen detta kommer att gå fint. Bara att kränga av regndäcken och på med färska slicks, kajlyl hade satt på regndäck, packat med två extra set plus tält och paraply för att försäkra sig om solsken. Efter anmälning började vi på allvar undra var vårt nyförvärv hade tagit vägen. Klockan är ca åtta när vi ringer för att kolla hur långt han hade kommit. Med stolt röst förklarar han att han visst är vaken och på bena... hemma i Höganäs. Skutte hade tydligen fått besök på kvällen av några medlemmar ur vår öl-älskande MC-klubb, men han hade i alla fall tagit det lugnt och fått några timmars sömn.
Med över 20sekunders marginal var teamet till sist samlat på förarmötet.
Dags för kval. Kajlyl fick i uppgift att gå ut och värma lite däck samt köra in de nya enorma diamantskurna platina bromsbeläggen, för att sedan Otee skulle sätta en hyfsad kvaltid. Resten av kvalet fick gå till att köra in Skutte på hojjen, detta gick väldigt bra med tanke på att han aldrig kört raceväxlat. Till slut kvalade vi in på 26:e plats, än så länge inte sist (YES!) och vi var väldigt stolta över att Otee kvalat före Miinin

Starten tog Otee, och han tog den bra! In i första kurva på runt 20:e plats ut på något sämre. Efter första varvet var vi än en gång på 26:e plats. Otee la ett stabilt pass och lämnade över till kajlyl som tourade runt i en halvtimma för att sedan skicka ut Skutte som följde kajlyls exempel. Så fortsatte det varvtiderna sjönk sakta men säkert och vi klättrade i placeringarna med smidiga byten och stabil körning.
Vi hade nu full bemanning i depån med gott folk från klubben så som, Busberra, Maverick_usol5389, Wounderwizard, Sniper och även gästspel från bland annat Spirre och Magoozi. De gjorde ett grymt jobb och allt gick smidigt i depån.
Nu hände nånting med Skutte, tiderna sjönk från 1.16-17 till 1.13-14 och han låg ute länge han närmade sig 40minuters sträcket och tiderna låg stadigt på behaglig nivå. Precis som Otee och kajlyl står vid räcket och berömde skuttes körning så började vi undra om han inte borde komma snart.. 10sec senare var Otee säker på att han krashat ur, kajlyl stod ytligare någon minut och bet på naglarna men när han över axeln kunde se hur det flaggades gult under microbron var det bara att inse faktum.
Skutte hade kört ihop med en annan cykel i vänstern innan hårnålen, exakt hur det gick till vet ingen. Efter en 5-10min (kändes som 45min) var både hoj och skutt tillbaka i depån och båda skickades för noggrann genomgång och reparation. Hojen fixades på 5min med lite filande, böjande, tejpande och borstande. Med vår tappra förare var det värre troligen var axeln ur led, nyckelbenet kras och röven stukad så honom fick vi lämna in på sjukan. Ca halva loppet kvar på två förare ja va fan det ska ju gå, andra team kom ju hit med bara två förare, kan de kan vi. Före olyckan låg vi före Team Firebike och Team Evil var inom räckhåll, det var bara o glömma! Tillbaka till grundmålet, vi ska fan se målflagg (något vi inte är bortskämda med).
Otee gick ut och körde ett stadigt pass, sen kajlyl lika så, i depån förklarade Otee för depåchef Busberra att om det är byte inom 10min så får fan hojen stå ett tag, jag orkar inte.. Som ett brev på posten kom kajlyl in efter en blygsamt 25min pass för att lämna över igen. Otee bet ihop och gav sig ut igen.. så fortsatte det.
Med knappt 1,5h kvar av racet och två slutkörda konditionslösa förare så var det bara att inse att detta kommer inte gå på två byten nå ja. Kajlyl gick ut och körde sitt bästa pass hittills i tävlingen med stabila 1.13-14 tider i en dryg halvtimma för att sedan lämna över till Otee som skulle ligga ute så länge han orkade, det sista han sa var ”du får nog ta målflagg, detta orkar jag aldrig”. Klockan var nu 15:42 och inne i depån började vadslagningen om hur länge han skulle hålla. Gissningar låg mellan 15-25min. Depåtavlan tejpades med ”20min” men detta var inget Otee märkte, han gasade på men viftade med armar och ben på rakan. Kajlyl svepte energi dryck och försökte värma upp för ett byte. Men Otee körde på och när vi tejpat ”10min” så insåg vi att detta kommer gå på ren vilja. Sagt och gjort Otee klippte målflagg och en 27:e plats som vi efter omständigheterna var jävligt glada för. Att avsluta året med målflagg var något vi behövde!
Vi ses nästa år

MvH
Team CTD Racing
Last edited: