GSXR1100R
The older i get the faster i was
Team The Båtten Is nådd #83 EMR
Redan dagen innan racet började strulet, jag körde punka på bilen och såg även att bromsbeläggen måste bytas på surgolfen, efter en timmes meck så va iaf bilen klar, sen hittade jag mitt depåstöd... det satt under min gathoj som saknade gaffelben, lite mysmeck trodde jag men när bägge benen satt på plats så vek sig stödet som sitter i gaffelkronan och pinnen slog hål på kåpglaset.... träna på tålamod tänkte jag och så fick rutan silvertejpas.
Nya däck på skroträcern [tm] sen packade vi och körde till banan, väl på plats så besiktade vi aset och sen reste vi tält och drog till stugan för att grilla och öla lite.
Racedagen bjöd på skitväder med regn och kyla som vanligt, vi bytte till regnhjul och Pålle kvalade in oss på en bra placering och nu skulle det köras race.
Men plötsligt slutade det att regna så vi kastade på torrhjulen en halvtimme innan start, tio minuter senare så började det regna igen...
På med regnhjul igen och sen ut på plattan, starten gick bra och Pålle körde upp oss ordentligt i regnet, vid soppalampa så blev det gulflagg och Pålle gick in i depå för att tanka och nu bytte vi till torrhjul igen, solen tittade fram och jag drog ut på andra stint, ratbiken varvade max 11K så jag körde i en timme och trettio minuter innan soppalampan blinkade, sen gick jag in för tankning.
Frykmo tog tredje stint och körde stabilt som vanligt, sen gick han in med soppablink och tankade efter en dryg timme.
Pålle tog fjärde stint och körde som en gud med ratbiken som nu kokade när Pålle kom in, en fontän av vatten sköljde över mekanikerna och kylaren fick fyllas på igen.
Jag tog femte stint och tourade runt i 35 minuter innan Frykmo tog sjätte och sista stint.
Dagens skräll va att vi slog #98 High Sider Racing
Att vi slog # 74 Evil, #57 Castrol samt alla andra amatörer va ju bara som väntat och ingen överaskning precis.
Vi tackar alla som hjälpte till i teamet och även ni andra som hjälpte oss till vinst i bottenstriden, 18:de plats av 38 Skandinaviska lag är vi nöjda med.
Redan dagen innan racet började strulet, jag körde punka på bilen och såg även att bromsbeläggen måste bytas på surgolfen, efter en timmes meck så va iaf bilen klar, sen hittade jag mitt depåstöd... det satt under min gathoj som saknade gaffelben, lite mysmeck trodde jag men när bägge benen satt på plats så vek sig stödet som sitter i gaffelkronan och pinnen slog hål på kåpglaset.... träna på tålamod tänkte jag och så fick rutan silvertejpas.
Nya däck på skroträcern [tm] sen packade vi och körde till banan, väl på plats så besiktade vi aset och sen reste vi tält och drog till stugan för att grilla och öla lite.
Racedagen bjöd på skitväder med regn och kyla som vanligt, vi bytte till regnhjul och Pålle kvalade in oss på en bra placering och nu skulle det köras race.
Men plötsligt slutade det att regna så vi kastade på torrhjulen en halvtimme innan start, tio minuter senare så började det regna igen...
På med regnhjul igen och sen ut på plattan, starten gick bra och Pålle körde upp oss ordentligt i regnet, vid soppalampa så blev det gulflagg och Pålle gick in i depå för att tanka och nu bytte vi till torrhjul igen, solen tittade fram och jag drog ut på andra stint, ratbiken varvade max 11K så jag körde i en timme och trettio minuter innan soppalampan blinkade, sen gick jag in för tankning.
Frykmo tog tredje stint och körde stabilt som vanligt, sen gick han in med soppablink och tankade efter en dryg timme.
Pålle tog fjärde stint och körde som en gud med ratbiken som nu kokade när Pålle kom in, en fontän av vatten sköljde över mekanikerna och kylaren fick fyllas på igen.
Jag tog femte stint och tourade runt i 35 minuter innan Frykmo tog sjätte och sista stint.
Dagens skräll va att vi slog #98 High Sider Racing

Att vi slog # 74 Evil, #57 Castrol samt alla andra amatörer va ju bara som väntat och ingen överaskning precis.
Vi tackar alla som hjälpte till i teamet och även ni andra som hjälpte oss till vinst i bottenstriden, 18:de plats av 38 Skandinaviska lag är vi nöjda med.
Last edited: