GSXR1100R
The older i get the faster i was
#63 Radical Riders Race Rapport ERF 5 Mantorp
Inför detta race så hade vi bottnat teamet med valmers, en Värmländsk vätte som aldrig någonsin har tävlat I Road racing, dock hade valmers till skillnad från RRacer & undertecknad tjuvtränat på Mantorp några veckor innan racet.
Enligt RRacer så räcker 5 kvalvarv för att lära sig en ny bana så träning kändes lite overkill, man blir bara trött och svettig av träning deklamerade RRacer med sin myndiga stämma.
Duktiga mekaniker, depåslavar & egen kock är viktigare än att ha snabba förare anser vi, så vi anlitade Lunkan, Jim, Kicki, Niklas & Matulda till att utföra primärsysslorna.
Eftersom vi har lyckats sprida ut teamet över halva Sverige så utgick vi från Skåne, Halland samt Värmland på Lördag eftermiddag.
Vi anländer i Mantorp men RRacer lyser med sin frånvaro, så det blir som vanligt till att själva lasta ur allt junk och byta till regndäck eftersom SMHI har utlovat regn hela Söndagen
RRacer A.K.A Arrive And Drive dyker som vanligt upp när allt är klart, denna gång kom han inte ens ut till banan utan körde direkt till den fullsponsrade Racelyan i Linkeboda.
Vi går ut på kvällen och träffar Linkebodas urbefolkning på Abisko torg, dessa hårda hantverkare jobbade som murare dock inte i Frimurarordern som vi trodde.
Söndag morgon så regnar det och vi kör ut till banan och möter upp våra mekaniker & depåslavar som kört från Stockholm i gryningen och ser mera laddade ut än någonsin.
Vi tränar på tankning & tålamod, samt äter en buffefrukost som Matulda förberett och taktiken är redan spikad, vi kör hela racet utan hjulbyten.
Dags för kval, valmers är nervös och mår illa, men det har han gjort hela veckan så det är ingen nyhet, valmers vill inte ut och kvala på den läskigt blöta & hala banan men vi tvingar ut vår Rookie valmers som första man, hela fältet med 54 hojar kör ut på banan.
Valmers fiser runt ett par varv och sen är det min tur, jag hinner ett varv på den för mig helt främmande banan innan SC dyker upp framför mig, det är någon som satt nytt rekord i avkörning på slutet av långrakan, 50 meter ut i bollhavet ligger en hoj, jag får jag 4 mysvarv i pole position med SC och gulflagg innan jag går in i depån för att överlämna sista passet till RRacer.
Vi kvalar in som 51:a och får starta nästan sist i fältet, jättebra tycker valmers som inte vill ha en massa folk i ryggen när starten går.
Nu spricker det upp och medans R-600 & R-1000 tävlar i allmänhetens avåkning så beslutar vi att lägga på slicks, men eftersom RRacer har glömt bort hämta ut nya däck så har vi nu bara tomma fälgar att köra på.
Greven har dock fullt med nya fina ostar i sin jättebuss och RRacer fixar däck och sedan krängs det däck på rekordtid av våra duktiga mekaniker.
Med nya fina däck så rullar valmers ut ett varv och ställer sig på 51:a plats, men tyvärr visade det sig att alla hade ställt sig på fel sida så det blev en kaotisk massflytt av hojar över hela banan.
En tyst minut för att hedra Kent Andersson sen så går starten, alla kommer iväg utan incidenter och vi påbörjar jakten mot toppen.
En målande beskrivning av racet är att SC låg ute 49 varv under racet eftersom det vupades friskt nästan hela tiden, vi kämpade och körde upp oss till en 25:e plats som vi höll ett bra tag tills vi kroknade och trillade ner till en stabil 29:e plats när målflaggan föll.
Valmers burnade i depån och vi dunkade varandra i ryggen som dom stora grabbarna gör när dom vinner, man måste ju försöka se nöjd ut inför dom andra teamen.
Medans dom andra teamen packade ihop och rullade iväg så avnjöt vi istället en god middag på banan tillsammans i lugn och ro, vi gick igenom racet med hela teamet och konstaterade att vi förmodligen inte är bättre än så här.
Inga misstag vid tankning, förarbyten eller liknande, det enda problemet vi hade var att vi körde för långsamt jämfört med dom andra 28 teamen som låg före oss, men å andra sidan så hade vi 25 team som låg efter oss vid målflagg.
Vi ligger 22:a i serietabellen och vi slog som vanligt våra ärkerivaler #74 TER samt #40 CTD.
Inför detta race så hade vi bottnat teamet med valmers, en Värmländsk vätte som aldrig någonsin har tävlat I Road racing, dock hade valmers till skillnad från RRacer & undertecknad tjuvtränat på Mantorp några veckor innan racet.
Enligt RRacer så räcker 5 kvalvarv för att lära sig en ny bana så träning kändes lite overkill, man blir bara trött och svettig av träning deklamerade RRacer med sin myndiga stämma.
Duktiga mekaniker, depåslavar & egen kock är viktigare än att ha snabba förare anser vi, så vi anlitade Lunkan, Jim, Kicki, Niklas & Matulda till att utföra primärsysslorna.
Eftersom vi har lyckats sprida ut teamet över halva Sverige så utgick vi från Skåne, Halland samt Värmland på Lördag eftermiddag.
Vi anländer i Mantorp men RRacer lyser med sin frånvaro, så det blir som vanligt till att själva lasta ur allt junk och byta till regndäck eftersom SMHI har utlovat regn hela Söndagen
RRacer A.K.A Arrive And Drive dyker som vanligt upp när allt är klart, denna gång kom han inte ens ut till banan utan körde direkt till den fullsponsrade Racelyan i Linkeboda.
Vi går ut på kvällen och träffar Linkebodas urbefolkning på Abisko torg, dessa hårda hantverkare jobbade som murare dock inte i Frimurarordern som vi trodde.
Söndag morgon så regnar det och vi kör ut till banan och möter upp våra mekaniker & depåslavar som kört från Stockholm i gryningen och ser mera laddade ut än någonsin.
Vi tränar på tankning & tålamod, samt äter en buffefrukost som Matulda förberett och taktiken är redan spikad, vi kör hela racet utan hjulbyten.
Dags för kval, valmers är nervös och mår illa, men det har han gjort hela veckan så det är ingen nyhet, valmers vill inte ut och kvala på den läskigt blöta & hala banan men vi tvingar ut vår Rookie valmers som första man, hela fältet med 54 hojar kör ut på banan.
Valmers fiser runt ett par varv och sen är det min tur, jag hinner ett varv på den för mig helt främmande banan innan SC dyker upp framför mig, det är någon som satt nytt rekord i avkörning på slutet av långrakan, 50 meter ut i bollhavet ligger en hoj, jag får jag 4 mysvarv i pole position med SC och gulflagg innan jag går in i depån för att överlämna sista passet till RRacer.
Vi kvalar in som 51:a och får starta nästan sist i fältet, jättebra tycker valmers som inte vill ha en massa folk i ryggen när starten går.
Nu spricker det upp och medans R-600 & R-1000 tävlar i allmänhetens avåkning så beslutar vi att lägga på slicks, men eftersom RRacer har glömt bort hämta ut nya däck så har vi nu bara tomma fälgar att köra på.
Greven har dock fullt med nya fina ostar i sin jättebuss och RRacer fixar däck och sedan krängs det däck på rekordtid av våra duktiga mekaniker.
Med nya fina däck så rullar valmers ut ett varv och ställer sig på 51:a plats, men tyvärr visade det sig att alla hade ställt sig på fel sida så det blev en kaotisk massflytt av hojar över hela banan.
En tyst minut för att hedra Kent Andersson sen så går starten, alla kommer iväg utan incidenter och vi påbörjar jakten mot toppen.
En målande beskrivning av racet är att SC låg ute 49 varv under racet eftersom det vupades friskt nästan hela tiden, vi kämpade och körde upp oss till en 25:e plats som vi höll ett bra tag tills vi kroknade och trillade ner till en stabil 29:e plats när målflaggan föll.
Valmers burnade i depån och vi dunkade varandra i ryggen som dom stora grabbarna gör när dom vinner, man måste ju försöka se nöjd ut inför dom andra teamen.
Medans dom andra teamen packade ihop och rullade iväg så avnjöt vi istället en god middag på banan tillsammans i lugn och ro, vi gick igenom racet med hela teamet och konstaterade att vi förmodligen inte är bättre än så här.
Inga misstag vid tankning, förarbyten eller liknande, det enda problemet vi hade var att vi körde för långsamt jämfört med dom andra 28 teamen som låg före oss, men å andra sidan så hade vi 25 team som låg efter oss vid målflagg.
Vi ligger 22:a i serietabellen och vi slog som vanligt våra ärkerivaler #74 TER samt #40 CTD.
Bifogat
Last edited: