Racerapport Dubai Autodrome.

Faktiskt var det på tal; jag stod där och dräglade och undrade om man skulle kunna få köra ett par varv Eddie mumlade något om att "I suppose that would be possible" men så gick kedjan av och slog sönder lite grejor…..

TRÅKIGT!!! Men nästa gång!!!!:)

Tråkigt, både med kedjebrottet och att du inte fick testa. Kul att du verkar få fler körtillfällen där. :)
 
Oj vilken högfartsbana! Måste åka apfort för att få lite roligt på den där.

Då jag varken har en rolig bil eller MC nu så börjar man ju dagdrömma om vad man ska spara till nån gång i framtiden. Hmm hmm
 
Vilken version av banan körde ni? Jag fick möjligheten att köra deras Audi R8 V10 på club-banan, minns inte nu exakt vilka varvtider jag satte men man nådde bara 230-240 på huvudrakan med den bilen.
 
Oj vilken högfartsbana! Måste åka apfort för att få lite roligt på den där.

Nja… jag vet inte det…800px-Dubai_Autodrome--National_Course.png

Jag tyckte att det svängde mycket och ofta, tvåan på tre ställen (tex ut på rakan) och annars trean mest hela tiden...
 
Vilken version av banan körde ni? Jag fick möjligheten att köra deras Audi R8 V10 på club-banan, minns inte nu exakt vilka varvtider jag satte men man nådde bara 230-240 på huvudrakan med den bilen.

National Course. Men långrakan är ju densamma för Club och National Course.
 
National Course. Men långrakan är ju densamma för Club och National Course.

Jo det stämmer, vet du vad du höll för topphastighet på rakan med R6:an?

Om jag minns rätt körde jag runt på lugna 1:19 på Club Circuit, men jag gissar på att någon som har möjlighet att köra mer än 4-5 varv totalt kan förbättra den tiden en aning :näsblod
 
Hojen hade 15/47 och jag hade i sexan en kort kort stund. Hmmmmm, vad kan det innebära? 225? 230? 220?

Hittade en hemsida där man kunde beräkna hastigheter beroende på drevning, varvstopp på 5:an skulle hamna kring 225 km/h, så du kanske nådde 230 km/h?!

Vilket är imponerande med tanke på att Audi R8:an troligen kan hålla högre kurvhastighet ut på rakan till att börja med och kanske tillåter senare inbromsning, sedan är ju 235 km/h på den glädjemätaren kanske bara är 215 km/h på riktigt! :näsblod

Det ska mycket till för att slå en motorcykel rakt fram, även en 600 cc. Men det krävs kanske någon som vet hur man hanterar en hoj såklart! :tummenupp

Vad tyckte du om banan förresten, rolig att köra på hoj jämfört med andra banor?
 
Last edited:
Hittade en hemsida där man kunde beräkna hastigheter beroende på drevning, varvstopp på 5:an skulle hamna kring 225 km/h, så du kanske nådde 230 km/h?!

Vilket är imponerande med tanke på att Audi R8:an troligen kan hålla högre kurvhastighet ut på rakan till att börja med och kanske tillåter senare inbromsning, sedan är ju 235 km/h på den glädjemätaren kanske bara är 215 km/h på riktigt! :näsblod

Det ska mycket till för att slå en motorcykel rakt fram, även en 600 cc. Men det krävs kanske någon som vet hur man hanterar en hoj såklart! :tummenupp

Vad tyckte du om banan förresten, rolig att köra på hoj jämfört med andra banor?

Det ska mycket bil till för att slå en hoj rakt fram!:fakta

Banan, visst var den kul! Framför allt gillade jag det partiet du inte fick köra, där man fick ta kurvor på fyran. Men även det krokiga partiet i lite uttförslut var ju kul och nytt!
 
Last edited:
Satan vad kul för dig, jag var där någon dag senare på möte med....( Ja du vet företaget som ligger precis där, vill inte riktigt avslöja det ännu ) ang att börja jobba där igen. Så nu väntar jag på lönebesked och förmånspaket. Blir det bra siffror lär vi ses nästa gång du är där, då mitt ev kontor har fönster ut mot banan. / Chrisse med ECU:n
 
Satan vad kul för dig, jag var där någon dag senare på möte med....( Ja du vet företaget som ligger precis där, vill inte riktigt avslöja det ännu ) ang att börja jobba där igen. Så nu väntar jag på lönebesked och förmånspaket. Blir det bra siffror lär vi ses nästa gång du är där, då mitt ev kontor har fönster ut mot banan. / Chrisse med ECU:n

Och att det blev som det blev är ju tack vare dig och den där ECU:n!!! Så TACK!!! :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Lyckat till med jobbet på "Företagetsomliggerprecisdär"
 
Se där, lokalbladet "råkade" få nys om vad som komma skall!!!!
 

Bifogat

  • HN 12 jan.jpg
    HN 12 jan.jpg
    248.4 KB · Visningar: 138
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top