6. plass!!!! Vi er grisefornøyde
(P.S. rapporten er ment for vår hjemmeside, derav forklaringene...)
Undertegnede og Stig kjørte fra sarp i 1. tiden på fredag, og var fremme på Anderstorp i 6 tiden. Som sedvanlig var det i gamle Iveco`n med 2 akslet henger full av utstyr og reservedeler som vi bruker. Iveco`n er nå et kapittel for seg selv. Med en dør som er tapet fast så den ikke skal ramle av, en selvstarter som funker når den vil, og uten servo, er den en utfordring å ratte rundt med. Må gjøre opp status på den snart....
Vel, satte opp teltet (Minste i depotet) og pakket ut hele sirkuset når vi kom frem. Fikk en depotplass nærme bensinfyllingen, som var bra, ettersom vi kun var 4 som reiste denne gangen. (Stig, Kai, Tone og mæ) Tone tok som vanlig sekunderingen.
Tidskval kl. 09.00 og jeg kjørte første kvarter. Kalt i bakken og litt rusten gjorde at bestetiden endte på 1,49. Stig & Kai utpå etter meg, uten å gjøre noe med en dårlig kvaltid. Endte etter hvert på en 32. startposisjon med kun 10 team bak oss. Lovte ikke bra...
Kval ferdig, inn og på med nye slicks & bremser og vi var klare. Været var upåklagelig, sol og blå himmel. Men vi har vært på Anderstorp før vi...
Undertegnede tok starten, og kom i vei greit. Alltid en viss spenning i enden av flygrakan (800 meter langside) når 42 sykler skal bremse fra 260-80 kilometer i timen, og gjennom en skarp 90 graders høyre....Men det gikk fint. Fikk inn flyten og satte pb. på 1,42,6 etter en kjempebra fight med # 98 Highsider racing, og med turtallsperren hylende de 3 siste sekundene før full brems på langsiden. Kjørte på Rudskogen utveksling, noe som gjorde at vi bare kjørte i ca. 45 minutter på en tank....Ikke bra. Uansett, inn og tanke og utpå med Stig. Da lå vi på en 11. plass. Stig holdt plasseringen under sitt pass, og utpå med Kai. Han gjorde det samme. Kai inn, og så kom regnet....Jeg utpå på slicks, mens Kai& Stig febrilsk la om til regndekk på felgene i depotet. Jeg bestemte meg for å fortsette å kjøre på slicks, for dette tørker opp igjen tenkte jeg. Men nei... Kjørte inn etter 11 runder og fikk et halvbra hjulbytte, og sendte Kai utpå, ettersom jeg kjører som en pudding på regn... Uvisst hvorfor. Det gjør derimot ikke Kvik Halden som satte bestetid på 1,54 på regnet, og lå blant de 3 raskeste teamene! Klatret opp til 8. plass, og ting så lysende ut. Kai inn, og utpå med Stig som også gjorde jobben og beholdt 8. plassen gjennom passet. 55 minutter igjen av racet, og Stig inn, utpå atter en gang med Kai, nå full av paracet for å døyve smertene, og et pass som viste seg å bli et virvar av krasjer, safetycar, og ambulanser... Det veltet sykler over hele, og 2 av dem lå foran oss... Opp på 7 plass, og når det var igjen et kvarter; 6. plass!! For å komme først i mål, må man som kjent først komme i mål... Det gjelder alle, og Kai holdt seg på hjula mens løpet ble flagget av når feltet lå samlet bak safetycar.
Summa summarum var det et kjemperace for oss, på en bane vi får juling av nyere sykler pga. motorstyrke. All ære til Stig og Kai som fikk den utakknemmelige jobben med å kjøre regnverspassene. Gamle Yamahaen gjorde jobben atter en gang, og skal til pers en gang til denne sesongen på Ring Knutstorp den 15.10. Hutte tu…
For Borg Endurance Team
Jørgen Sundell.

(P.S. rapporten er ment for vår hjemmeside, derav forklaringene...)
Undertegnede og Stig kjørte fra sarp i 1. tiden på fredag, og var fremme på Anderstorp i 6 tiden. Som sedvanlig var det i gamle Iveco`n med 2 akslet henger full av utstyr og reservedeler som vi bruker. Iveco`n er nå et kapittel for seg selv. Med en dør som er tapet fast så den ikke skal ramle av, en selvstarter som funker når den vil, og uten servo, er den en utfordring å ratte rundt med. Må gjøre opp status på den snart....
Vel, satte opp teltet (Minste i depotet) og pakket ut hele sirkuset når vi kom frem. Fikk en depotplass nærme bensinfyllingen, som var bra, ettersom vi kun var 4 som reiste denne gangen. (Stig, Kai, Tone og mæ) Tone tok som vanlig sekunderingen.
Tidskval kl. 09.00 og jeg kjørte første kvarter. Kalt i bakken og litt rusten gjorde at bestetiden endte på 1,49. Stig & Kai utpå etter meg, uten å gjøre noe med en dårlig kvaltid. Endte etter hvert på en 32. startposisjon med kun 10 team bak oss. Lovte ikke bra...
Kval ferdig, inn og på med nye slicks & bremser og vi var klare. Været var upåklagelig, sol og blå himmel. Men vi har vært på Anderstorp før vi...
Undertegnede tok starten, og kom i vei greit. Alltid en viss spenning i enden av flygrakan (800 meter langside) når 42 sykler skal bremse fra 260-80 kilometer i timen, og gjennom en skarp 90 graders høyre....Men det gikk fint. Fikk inn flyten og satte pb. på 1,42,6 etter en kjempebra fight med # 98 Highsider racing, og med turtallsperren hylende de 3 siste sekundene før full brems på langsiden. Kjørte på Rudskogen utveksling, noe som gjorde at vi bare kjørte i ca. 45 minutter på en tank....Ikke bra. Uansett, inn og tanke og utpå med Stig. Da lå vi på en 11. plass. Stig holdt plasseringen under sitt pass, og utpå med Kai. Han gjorde det samme. Kai inn, og så kom regnet....Jeg utpå på slicks, mens Kai& Stig febrilsk la om til regndekk på felgene i depotet. Jeg bestemte meg for å fortsette å kjøre på slicks, for dette tørker opp igjen tenkte jeg. Men nei... Kjørte inn etter 11 runder og fikk et halvbra hjulbytte, og sendte Kai utpå, ettersom jeg kjører som en pudding på regn... Uvisst hvorfor. Det gjør derimot ikke Kvik Halden som satte bestetid på 1,54 på regnet, og lå blant de 3 raskeste teamene! Klatret opp til 8. plass, og ting så lysende ut. Kai inn, og utpå med Stig som også gjorde jobben og beholdt 8. plassen gjennom passet. 55 minutter igjen av racet, og Stig inn, utpå atter en gang med Kai, nå full av paracet for å døyve smertene, og et pass som viste seg å bli et virvar av krasjer, safetycar, og ambulanser... Det veltet sykler over hele, og 2 av dem lå foran oss... Opp på 7 plass, og når det var igjen et kvarter; 6. plass!! For å komme først i mål, må man som kjent først komme i mål... Det gjelder alle, og Kai holdt seg på hjula mens løpet ble flagget av når feltet lå samlet bak safetycar.
Summa summarum var det et kjemperace for oss, på en bane vi får juling av nyere sykler pga. motorstyrke. All ære til Stig og Kai som fikk den utakknemmelige jobben med å kjøre regnverspassene. Gamle Yamahaen gjorde jobben atter en gang, og skal til pers en gang til denne sesongen på Ring Knutstorp den 15.10. Hutte tu…
For Borg Endurance Team
Jørgen Sundell.
Last edited: