Racerapport #11 REC Mantorp

Bimota

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
Ducce 748R Evoluzione, Yamaha TT600
Då var tävling nummer 4a avklarad.

Lördagen började klockan nio med en genomgång av hojen och byte av kåpor. Hojen ska ju ändå se respektabel ut när vi turnerar runt.
Klar med alles vid 14 tiden och sen banade vi iväg ner till Mantorp, lagom för att hinna ner och applådera till prisutdelningen av lördagens tävlande.

Sen paxade vi plats i depån, paxade tankplats, anmälde oss och besiktade hojen. UA såklart.
Vi åt lite mat, åkte till Motellet där vi kollade upp morgonens väder, snackade taktik och kollade på youtube klipp från Mantorp. (Länge sedan vi körde där och José har aldrig kört banan tidigare).

Kvalet på söndagen var lite av en rysare för oss.
Jay åker ut först och kommer in efter ett par varv.
-Hojen går inte som den ska!
Den låter skum och Doktor DrAk kommer förbi.
-Den verkar bara gå på en burk.
Och visst var det så. Svetten börjar rinna och vi får lite småpanik. Robban och Alex
är ju på väg ner och vi vill inte göra dom besvikna med en icke fungerade hoj!

Snabbt av med kåpor och kollar tändstiften, men innan vi hinner dit märker vi vad problemet är. En massa vatten har samlats där och då tänder inte hojen som den ska såklart. Rensar bort det och det löser problemet, hojen snurrar som den ska och nu är det min tur.
Eric kör ett varv och upptäcker att vikten är en nackdel då bakfjädringen gungar lite. Skit samma. José får ta resten för att lära sig banan.

Sen skruvar Anders och Robban på fjädringen så den ska gunga mindre (Tack gubbs!)

Som Ni förstått gick kvalet inte så bra under ovan nämnda omständigheter och vi har kvalat näst sist. (38 av 39 lag)
Jay tar starten och redan efter första varvet har han taget ett antal placeringar!
Han får ganska snabbt upp ett lagom tempo och får tanka efter 30 min under en safetycar situation. Sen ut igen och köra en timme.

Jay kommer in (vi ligger 14de plats) för andra tankingen och byte till José.
Precis när José åkt ut kommer en till SC! Vi missade den med ett varv och det kostade oss en del placeringar.
José matar varv på varv efter SC och vi tar in honom för tankning efter 40 min SC, sen åker han ut och kör tills det är 1 timme kvar av tävlingen.

José kommer in för andra tankning och byte till Eric.
När jag väl kör ut ligger vi på 25:e plats och nu jävlar ska jag köra upp oss.

Eric hinner precis få upp tempo så kommer EN TILL SC som varar i ca 45 min ända in över målinjen. Hopp.

Bra efter helgen, vi körde upp oss från 38 till 24, ALEX, ROBBAN, ANDERS.
Ett stort tack till Er, guld värda.

Lite bilder finns på
http://www.sdc-r.se/tjejer/blogg.html

/José
Team chef
T.J.E.J.E.R. #11 REC

Last edited:
Nyheter
Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...