Racepremiär ERF 2/10 på Knutstorp

Strider skrev:
Nej, sist kom du verkligen inte men 1:13.992 var verkligen det långsammaste "snabbaste" varvet. :7peta
Det snöade och så hade jag motvind...

Denna racehelg va grym, R-1000 på fm och ERF på em, fest på kvällen med hela ligan och klubbrace nästa morgon :död

Va inte så fixerad vi tiderna, som du vet så är RR en materialsport, jag körde min 11 år gamla skrothoj och dom andra hade nyare räcers, trots detta kom jag inte sist.

Du kör ju årets modell och dessutom 1000 cc, du borde lätt kunna köra 1.03 på Knudan med din raket, att du bara kör 1.10 är ju en skam för Yamma.

Om du vill kan du få prova Missilen #62 och se hur svårkörd den är :pannkyss

Strider skrev:
Vi kan ju klocka oss på likvärdigt mtrl tex Missilen så får vi se vem som kör bäst.

Vad beträffar min egen raket så vet man ju att det finns en hel del outnyttjad potential kvar och det känns ju tryggt inför framtiden.

På Anderstorp är potentialen 1.37,5. Kommer jag under 1.40 där innan jag fyller 50 så bjuder jag dig på en back öl.
Börja med att komma under 1.50, det är mitt mål iaf.

GSXR1100R skrev:
Det snöade och så hade jag motvind...

Va inte så fixerad vi tiderna, som du vet så är RR en materialsport, jag körde min 11 år gamla skrothoj och dom andra hade nyare räcers, trots detta kom jag inte sist.

Om du vill kan du få prova Missilen #62 och se hur svårkörd den är :pannkyss

Du kan ju prova min GSX-R 600 från 1999. Den gick 1:18 i snövädret och min -97 gick på 1:10 när det slutade snöa.

Skämt å sido, det viktigaste med den första tävlingen för året är inte att sätta sina bästa tider någonsin.

Mobba inte min kompis! GSXR1000R brukar ju mobba mig för mitt ERF deltagande. :arsele

Kristian

Kristian Salö skrev:
Du kan ju prova min GSX-R 600 från 1999. Den gick 1:18 i snövädret och min -97 gick på 1:10 när det slutade snöa.

Skämt å sido, det viktigaste med den första tävlingen för året är inte att sätta sina bästa tider någonsin.

Mobba inte min kompis! GSXR1000R brukar ju mobba mig för mitt ERF deltagande. :arsele

Kristian
Huvudsaken är att man rejsar och har kul, bry dig inte om Strajder, han kör ny RR hoj och så är han Tjöteburgare.

GSXR1100R skrev:
Huvudsaken är att man rejsar och har kul, bry dig inte om Strajder, han kör ny RR hoj och så är han Tjöteburgare.

Hur fort körde han då??? Han klarade ju i alla fall att köra om någon och försöker mobba min Suzuki...

Min fina FIREBIKE

Bifogat

• Flintstone-moppen-b.jpg
    Flintstone-moppen-b.jpg
    30.4 KB · Visningar: 35
Strider skrev:
Hur kan en sådan här fullkitad racer vara svårkörd????

http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=469408&postcount=5
Ett 11 år gammalt chassie kombinerat med att registret ligger mellan 9-13K RPM gör besten otroligt svårkörd, under 9k händer ingenting och över 9k kommer rena ketchupeffekten, den beter sig som en jättestor tvåtaktare och ritar bruna ränder i kallingarna i kurvorna, jag körde 3-4 sekunder snabbare på Knudan med Robbans standard 600 Hynda jämfört med Missilen.

Kit är inte allt :död

Zilversurfer skrev:
*ASG*

Men, lite medhåll kan gubben få...jag har provat den skit hojjen och det var det absolut värsta jag kört...skit rent ut sagt.
Ja du orkade bara 5 varv på SRW :hihi

GSXR1100R skrev:
Ja du orkade bara 5 varv på SRW :hihi

Orken var det inget fel på....kraaaamp i händerna.

* Hittar sina egna "hittepåspårval"
* driftar
* Ingen markfrigång
* 125:a under 9`
* Dåliga bromsar
* Tung

Nä, inte konstígt att t.o.m. du kör snabbare på en lånad hoj första gången.

Zilversurfer skrev:
Orken var det inget fel på....kraaaamp i händerna.

* Hittar sina egna "hittepåspårval"
* driftar
* Ingen markfrigång
* 125:a under 9`
* Dåliga bromsar
* Tung

Nä, inte konstígt att t.o.m. du kör snabbare på en lånad hoj första gången.
Så du vill inte köpa Missilen då :confused:

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...