Racelicens?

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Tänkte kolla lite hur det är att ta racelicens nu i slutet av säsongen, om det går att fixa nu... Eller måste jag vänta till i början av nästa år?
Vart går det att hitta info om det?

Om allt går som det ska hade jag tänkt börja köra Rookie 1000 nästa år, ruggigt sugen!!

Då har jag en bra hoj tillsalu...

Ja, det var ju inte svaret på min fråga.
Men det du skrev kan ju vara intressant ändå...även om jag redan har fattat intresse för en annan. Du kanske har nåt bättre att erbjuda...
Vad har du för nån?? Var på Gelleråsen igår å kikade, körde du då?

Vet du om det kommer några fler tillfällen i år att ta licensen, har du koll på det?

Tror du får vätna till våren faktiskt, annars finns det på klubbarnas hemsida. Raceforumet kanske har nån bra länk oxo ;)

Har du kört mycket bana ?

Tror du får vätna till våren faktiskt, annars finns det på klubbarnas hemsida. Raceforumet kanske har nån bra länk oxo ;)

Har du kört mycket bana ?

Haha... Har inte kört bana alls! :D
Men jag TROR (kan ju inte vara säker) att jag har bra "handlag" när det gäller det, så jag hoppas att det kommer gå fort att komma in i det.

Man står där vid sidan å kikar när dom "rejsar" (gelleråsen igår) å tycker att man borde kunna hänga med :tungan Men verkligheten är väl en annan!
Det går nog bra mkt fortare än man tror...

Har du erfarenhet av bankörning?

Tack för tipset för övrigt! :tummenupp

Jag hade tänkt att vänta till våren med att ta licensen, brukar vara många klubbar som har licenskurser i maj. Så man hinner ta den innan racen börjar dra igång.

Då ses vi nog i rookie 1000 till sommaren :tummenupp

Jag hade tänkt att vänta till våren med att ta licensen, brukar vara många klubbar som har licenskurser i maj. Så man hinner ta den innan racen börjar dra igång.

Då ses vi nog i rookie 1000 till sommaren :tummenupp

Ja, kan ju tänka mig att det är många fler tillfällen i början på året, helt klart. Men det skulle va skönt att ha det klart då...
Då är det bara en banhoj som ska till, och det tror jag att det är "kirrat" redan!:D
Måste bara få min z1000 såld först :gnissla Får hoppas det går undan!

Ser att du har en bra tid på Gelleråsen :tummenupp
Men jag hoppas att jag inte kommer få se dig så väldans mycket... Om du förstår vad jag menar :arsele Nää, får nog svärt att hänga med dig med tanke på din tid där :D

LMS hade ju sin sista licenskurs för ett par veckor sen. Förra året hade Falkenberg en licenskurs vid den här tiden ungefär så ring till klubbarna och kolla. Dock tror jag att det ser mörkt ut, satsa på att ta den first thing till våren istället..! :tummenupp

Tips angående bankörning. Se till att ha en brutal kondition så kan du lära dig att hantera hojen och slippa tänka på att du blir trött så jäkla fort. Talar av egen erfarenhet - nu springer jag 7,5 km tre gånger i veckan, det skulle jag börjat med redan förra hösten för att kunna få nåt vettigt ut av den här säsongen.

Tips 2: Planera varje körning ett par dagar innan så du inte står där en timme innan anmälning och packar skinnställ, däckvärmare, glömmer silvertejpen, hittar inte licenskortet, förlägger regndäcken. Ja, du fattar. Du slipper stressa upp dig i onödan på kördagen och kan fokusera på körningen. Även här, egen erfarenhet... ;)

3163435 LMS hade ju sin sista licenskurs för ett par veckor sen. Förra året hade Falkenberg en licenskurs vid den här tiden ungefär så ring till klubbarna och kolla. Dock tror jag att det ser mörkt ut, satsa på att ta den first thing till våren istället..! :tummenupp

Tips angående bankörning. Se till att ha en brutal kondition så kan du lära dig att hantera hojen och slippa tänka på att du blir trött så jäkla fort. Talar av egen erfarenhet - nu springer jag 7,5 km tre gånger i veckan, det skulle jag börjat med redan förra hösten för att kunna få nåt vettigt ut av den här säsongen.

Tips 2: Planera varje körning ett par dagar innan så du inte står där en timme innan anmälning och packar skinnställ, däckvärmare, glömmer silvertejpen, hittar inte licenskortet, förlägger regndäcken. Ja, du fattar. Du slipper stressa upp dig i onödan på kördagen och kan fokusera på körningen. Även här, egen erfarenhet... ;)
Måste man röra på sig? :gnissla

Planera vad är det? :rolleyes:

LMS hade ju sin sista licenskurs för ett par veckor sen. Förra året hade Falkenberg en licenskurs vid den här tiden ungefär så ring till klubbarna och kolla. Dock tror jag att det ser mörkt ut, satsa på att ta den first thing till våren istället..! :tummenupp

Ser ut som man får inrikta sig till våren då... Men, men, det ska väl gå bra!
Bra tips, tack för dom! Jag har idrottat på ganska hög nivå tills jag va 21 (nu 26), sen har jag tränat regelbundet sedan dess. Har grundkonditionen så det är väl bara till å ut å springa då :tummenupp
Ska börja köra kickboxning nu också vilket verkar va helt ok träning!

Ska tänka på det su skrivit... Tack igen! Ser fram emot våren! :tummenupp

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard