RACEHOUSE på söndag

Meli skrev:
lite störigt.. Jag körde på 31,244 och daniel körde på 31,223 :arsele
Och ändå slår ni inte mitt och verkligen inte dannes bantid :banana om ni inte har ändrat banan sen förra året....
PS. kommer snart igen så passa er :tuttar

Krachkungen 1 skrev:
Och ändå slår ni inte mitt och verkligen inte dannes bantid :banana om ni inte har ändrat banan sen förra året....
PS. kommer snart igen så passa er :tuttar

Hehe jodu.. vi kör på gokartbanan och inte minimotobanan! :tuttar

hade jag fått den "ställbara" kopplingen att bita, som den inte vill just nu, så hade det varit ännu en kinamoppe på plats

Meli skrev:
Jag tror dom flesta ska till landskrona.. inkl Mig

E du inte bakis idag? :lol

Jag har iaf. varit på RH idag och det får räcka för mig (jag fick dock skruva i 2timmar :huvet innan jag kunde köra). Det känns i kroppen även om jag inte gick omkull idag.

6/74 var helt rätt, det var en enorm skillnad mot 6/68. Nu kommer kraften precis när man behöver den.

@P2 hoppas du får rätt på prylarna så ses vi på banan ngn. annan gång.

Blir det någon körning i mellan dagarna? Skulle vilja testa några nya förgasar inställningar.

Last edited:
det står ju på rascehouse.se att " Måndagen den 26/12, körning mellan 12:00-16:00."

hade min j*vla :huvet "ställbara" koppling viljat börja bitas nån gång, istället för att bara skaka på kedjan lite , så hade jag med kommit.

Fjädrarna är max utskruvade, men ändå vill han integå framåt mer än i max 0,5km/h på maxvarv.
Puckarna(?) lämnar en flottig hinna på inre halvan av kopplingshuset, varje gång jag tar av och tittar. tvättar med bromsrengöring och sätter på igen, nästa gång likadant. hjälp? :va

Ta ett 120 papper och dra av beläggen ordentligt. Ta ner kanterna 45 grader så du inte slår av beläggen det första du gör ifrån backarna. Rengör insidan av trumman ordentligt med en ny trasa med bromsrengöring. Ta ett skjutmått sen och mät så samtliga fjädrar har lika lång väg ut. Det kan vara så att enbart en back får kontakt med trumman och slirar. Verkar dock konstigt att du inte får något drag what so ever.. Men börja med det så skall du se att det går bättre.

Mike

p2 skrev:
det står ju på rascehouse.se att " Måndagen den 26/12, körning mellan 12:00-16:00."

hade min j*vla :huvet "ställbara" koppling viljat börja bitas nån gång, istället för att bara skaka på kedjan lite , så hade jag med kommit.

Fjädrarna är max utskruvade, men ändå vill han integå framåt mer än i max 0,5km/h på maxvarv.
Puckarna(?) lämnar en flottig hinna på inre halvan av kopplingshuset, varje gång jag tar av och tittar. tvättar med bromsrengöring och sätter på igen, nästa gång likadant. hjälp? :va

gorde så, och satte min slav på att mjuka upp fjädrarna lite, blev liite bättre, men det är fortf. patetiskt drag i den. hoppas på att det blir bättre när den blivit varmkörd imorgon, annars blir jag sur och hyr en motard.

här har ni en som hade hela banan för sig själv idag 26/12, förutom en yz-85a som var där i början. tack tomten :tomten

tja! Var hittar man information om när det är körning på RaceHouse? Behöver man något speciellt för att kunna vara med och leka? (förrutom en mini-hoj..) ;)

Hjälm är obligatoriskt, sen är det rekomenderat att ha skinställ. man skaver av hela köttet även med skinställ..
träning är det 10-14 söndagar, dock tror jag inte det blir något denna söndag

RacerX skrev:
tja! Var hittar man information om när det är körning på RaceHouse? Behöver man något speciellt för att kunna vara med och leka? (förrutom en mini-hoj..) ;)

Någon som är på den 22/1

1. Filip RSR
2. GSXR1100R äntligen en ledig söndag
3.
4.

1. Filip RSR
2. GSXR1100R äntligen en ledig söndag
3. Jösse med ny kolv..
4.

KetogaN kommer och fotar..

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti