RACEHOUSE Malmö Söndagar!

Någon som åkte till racehouse?
Bilder.... :)

Soppa kan du nog köpa på ungefär vilken mack som helst. 4L dunkar med miljösoppa fr. Statoil där i krokarna har jag åkt på bl.a.

Jag e sugen på att köra där... men jag undrar hur man fixar ett uppsamlingskärl.. jag har en XR650.. Och där är väl ett uppsamlingskärl? Eller det räcker inte?

Soppa kan du nog köpa på ungefär vilken mack som helst. 4L dunkar med miljösoppa fr. Statoil där i krokarna har jag åkt på bl.a.
Japp!

Statoil, eller va dte nu är, ligger 50m därifrån, säljer "miljöbensin" i små 4l dunkar ja, kommer dock inte ihåg va det kostar:)

Jag e sugen på att köra där... men jag undrar hur man fixar ett uppsamlingskärl.. jag har en XR650.. Och där är väl ett uppsamlingskärl? Eller det räcker inte?
Anledningen till att man ska ha det, är att det inte ska rinna ut någon överflödig besin, olja eller liknande vid crash.

Så från alla "öppna" ställen, som det går slangar från som brukar sluta under motorn, måste dras till en "tät behållare" så att det inte rinner ut på banan när man lägger sig och det blir snor halt..

Last edited:
Japp!

Anledningen till att man ska ha det, är att det inte ska rinna ut någon överflödig besin, olja eller liknande vid crash.

Så från alla "öppna" ställen, som det går slangar från som brukar sluta under motorn, måste dras till en "tät behållare" så att det inte rinner ut på banan när man lägger sig och det blir snor halt..

Okej.. men en sådan behållare finns på XR650:n... Gött... då e bara att åka ner o köra:yoparty ...

Okej.. men en sådan behållare finns på XR650:n... Gött... då e bara att åka ner o köra:yoparty ...

Både för förgasare och vevhus? Vevhusventilationen gick väl original rakt in i luftburken, där det senare bara rann rakt ut.

Vet att när min XR låg ner var det inte dom små mängderna olja som rann ut så kolla noga.

Både för förgasare och vevhus? Vevhusventilationen gick väl original rakt in i luftburken, där det senare bara rann rakt ut.

Vet att när min XR låg ner var det inte dom små mängderna olja som rann ut så kolla noga.
Okej... det är mer än vad jag vet.. men ska kolla noga..:)

Har ni inte några filmer eller bilder från RACEHOUSE då?

Är det något krav på vad för behållare man ska ha eller kan man bara fixa ihop en själv? Typ en coccaburk där man tätar runt om hålet?

Last edited:
Är det något krav på vad för behållare man ska ha eller kan man bara fixa ihop en själv? Typ en coccaburk där man tätar runt om hålet?

Det är många som kör med aluburkar så det är lugnt. Personligen föredrar jag Yoggi Jalla:tummenupp

Hade varit kul ifall folk kunne bli mer seriösa med uppsamligen, är så jädra onödigt att läcka olja. Trillade själv i en jättepöl sist jag körde på racehous.
Det är inte så svårt...:)

Tjopp

Hur är läget nu, är det körningar varje söndag? Hur är det o köra? Mycket folk eller? Lite kommentarer tack!

Det är körning varje söndag..
Och det är en hel del som åker där..
Lyckades låna min dotters CRF150 :D :D .
NU ÄR DEN RENSAD..:D

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...