Racehoj...

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Har tänkt att köpa en Honda cbr 1000 rr -08.
Tänkte köra race med den.
Men det är så j-a dyrt med delar! Måste ju köpa allt nytt, finns knappt några res delar...
Räknar med ca 20000 på "måste ha grejor" +
Det som känns riktigt jobbigt är fälgarna som jag räknar med att få lägga ut ca 25000 kr på (ink bromsskivor lager)
Hittar inte ens slip-on till Hondan. Någon som har något tips och hur mycket kostar det?

Det är dumt att tjacka slip-on till hojen om du ska racea med den. Behåll original eller skaffa helsystem för ljudnivåns skull (och även motorns).

Vad gäller andra delar så vete katten vad det är du är ute efter egentligen? Racekåpor 4000 kr, borrsats 100 kr, najtråd 65 kr. :tummenupp

Vad gäller andra delar så vete katten vad det är du är ute efter egentligen? Racekåpor 4000 kr, borrsats 100 kr, najtråd 65 kr. :tummenupp
Borrar kostar 7kr/2st på Biltema, sen måste man ha ett uppsamlingskärl, dvs en 0,5l petflaska, dvs man förlorar 1kr i pant. Vattenpumpssmörja måste man ha också, det är väl 40kr på Biltema ;)

Slip-on finns både från Arrow och Devil. Kolla på www.sunbike.se för mer info!

Skippa slipon och köp fälgar och däck för pengarna...
Alternativt om du har mycket deg, köp helsystem, pc, luftfilter och bänka. Men det är minst 25k.

Det är skönt att ha en tyst hoj och man slipper oroa sig för att behöva byta system till träningar och bandagar. Köp en extra originalburk på ebay att ha som reserv när du vurpar bara.

Slip-on finns både från Arrow och Devil. Kolla på www.sunbike.se för mer info!

Körde en CBR -08 med ett devil slip på, och det lät förjävligt, och mycket! Har min Ducati med Termi helsystem på, så jag är absolut ingen decibelnazist, men den Devil burken gjorde att man åkte och skämdes för det lät så mycket, oavsett varvtal. Som en raspig LP inspelning av en racepreppad GPZ 900 -86 med urblåst system utan ull kvar som går på 45 RPM istället för 33. Insane.

Körde en CBR -08 med ett devil slip på, och det lät förjävligt, och mycket! Har min Ducati med Termi helsystem på, så jag är absolut ingen decibelnazist, men den Devil burken gjorde att man åkte och skämdes för det lät så mycket, oavsett varvtal. Som en raspig LP inspelning av en racepreppad GPZ 900 -86 med urblåst system utan ull kvar som går på 45 RPM istället för 33. Insane.

Akrapovic slipon med db killer ger nästan lika många bhp som helsystem och samma ljudivå som orginal dvs 99db (stillastående)

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage