racehoj,försäkring

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
pratade med trygghansa idag och då ska man vara medlem i motorklubb för att försäkra nämnda,kan man bli det utan att ha licens eller har vi hamnat i en rolig rävsax som vanligt.....
mailat lite olika klubbar men att svara verkar lågprioriterat och ha hojen utan är inte kul,sover med yxan i garaget :tummenupp

sedan nästa problem,har ju inte nån vagnsbok eller vad det heter
så papperna är ju lite luddiga just nu på hojen eftersom den aldrig varit reggad.är det samma bok i alla nordiska länder?föregående ägare har nämligen inte fått sin ännu och ifall jag ska vänta på att den kommer till han eller beställa en egen?

ni får ursäkta fel forum men orkade inte med alla idioter som gnäller över att försäkringarna är dyra och säger att de aldrig kör om kul,då kan de välja halv och sluta lipa då om de inte gör det.
dessutom så känns frågorna mer hemma här där folk vet än där folk gissar.../daniel

medlemskap är lätt att fixa i vilken klubb som helst, men lämpligtvis den du tänker ta din licens i sen.

Vagnsbok fyller du i ansökan på själv och skickar in till Lodnert tillsammans med foton. Ansökan finns att ladda ner på roadracing.se

Tävla nästa år alltså?

Jag råkar ha en hel kartong oinfyllda maskinbokshäften i garaget, Kerstin ställde dom på skodaflaket efter SO-finalen.. Tanken är väl kanske att dom ska till Svemo.. (jag bor fyra kvarter bort..)

Nåväl, det är ingen idé att beställa maskinbok nu tror jag, eftersom det troligen inte finns någon ansvarig för det, jag tror att den Lodnertska klanen avsagt sig just den funktionen för nästa år..

Ska ta ner dom till svemo i veckan, tack för påminnelsen..

/B

Bj.O.rn skrev:
---edit ---

Nåväl, det är ingen idé att beställa maskinbok nu tror jag, eftersom det troligen inte finns någon ansvarig för det, jag tror att den Lodnertska klanen avsagt sig just den funktionen för nästa år..

Just så är det. Jag ringde dem inför B-racet och de svarade att det inte var idé att skicka det till dem eftersom de inte ska hålla i det hela. Vem som boir ny ansvarig vet nog ingen, om det blir ngn.

Kerstin fick en ifylld lapp av mig på Anderstorp, hoppas den kommer tillrätta någonstans i Svemo djungeln...

japp tävla blir det nästa år i mån av tid,tänkte köra sm tälvlingarna i förstahand om jag nú lär mig köra skiten nån gång.det är fegt att träna på hojen eller köra bana nån gång innan försöker jag intala mig själv,hoppas det funkar snart.....
verkar kört att få licens iår.men brinken jobbar bra så man får hoppas o andra sidan sett.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025