Racefit Growler med db killers..ok på bankörning?

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Har en nyinköpt gsxr 1000 -08 med racefit growler.
Låter grymt bra men aningen högt för bandagar.
Det går att köpa db killers till, så frågan är ifall någon har racefit growlers med db killers o vet ifall det funkar att köra bandagar med den setupen eller blir man utkastad pga hör ljudnivå?

Bandag=original avgas

Racefit growler saknar nästan helt ljuddämpning och klarar inte bullerkraven med db-killer

Hade en growler innan på min K6.a och förra ägaren hade mätt upp 104dB MED dB-killer i så jag tror du lär få problem eftersom det är 95dB förbipasserande som gäller på bana.

Bara glöm det..........de enda hojarna jag sett klara kraven med öppna system är v-twinnar och då har de oftast dubbla burkar med bra dämpning.

/J

Funkar det med Yoshimura R55 på en gsxr750, nån som testat? (funderar på att skaffa R55)

För övrigt hade det varit trevligt om tillverkarna kunde uppge ungefärlig dB nivå på deras produkter. Men det är klart Sverige har väl världens hårdaste ljudkrav på bana, är väl inget problem i resten av världen.

Funkar det med Yoshimura R55 på en gsxr750, nån som testat? (funderar på att skaffa R55)

För övrigt hade det varit trevligt om tillverkarna kunde uppge ungefärlig dB nivå på deras produkter. Men det är klart Sverige har väl världens hårdaste ljudkrav på bana, är väl inget problem i resten av världen.

Jo där är ljudproblem i de flesta europeiska länder vi har bara marginellt hårdare krav än de flesta andra. USA har betydligt mindre problem....

Senast på Assen när BoTT körde sin andra deltävling så var de riktigt gnälliga..........en KTM RC8R med Akrapovic helsystem och db-killer gillade de INTE.

Alla banor har som tidigare sagts bullerkrav på sig.

/J

Jag har Racefit growler på min zx10r och det skulle aldrig godkännas på varken bana eller hos besiktningen. Har precis köpt deras db-killer och ska testa skillnaden. Ska försöka låna en db-mätare från jobbet och se vad det blir för skillnad, om det ens är märkbart. Lägger nog upp en film på det med när det väl blir av.:hihi

Mitt Racefit helsystem bullrar nog upp emot 120dB vid fullt spjäll och det gör nog en Growler på en modern sporthoj också. dB-killer kanske tar bort 15dB, givetvis beror ju det på hur den är konstruerad.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien