Racedäck?

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
Tjenare...

Tänkt & köpa begangnat racedäck, läst lite om folk här som gör det, tänkte bara kolla om det är nån som har erfarenheter & dela med sig av det, är det lugnt att köra på sånna, det jag vill veta är om dom "racedäcken" är lixom inte gjorda för gatkörning utan för fin asvalt som finns på banor, därför är det inge bra att använda dom på gatan...

Om det finns folk som glider runt på ¨beg. racedäck kan ni väl skriva lite här...

Sen så bor jag i ö-o har 160/60-17 tum.. funkar med 180/55 oxå, så om det är nån som har någe bakdäck som passar så kan ni ju höra av er oxå!
Bara PM´a här! :)

Tack för mig... Peace out..

Det går jättefint att köra med racedäck på gata sålänge det handlar om skurna slicks. Metzeler Rennsport och Pirelli Supercorsa är att föredra. Dessutom ska du kolla så att bakdäcket är soft, dvs. inte supersoft som i de flesta fall är för mjukt.. Det ska inte vara några problem att få på däcket på din fälg som är gjord för 160 däck, däckets profil blir dock inte optimal. men kolla först att däcket går in i svingen utan problem, och att det inte tar i något när fjädringen börjar jobba..

/Joakim

Pålle skrev:
men kolla först att däcket går in i svingen utan problem, och att det inte tar i något när fjädringen börjar jobba..

/Joakim

Körde 180 bakdäck påmin ZX6a ifrån -95 och det gick bra.

maccan#22 skrev:
Tjenare...

Tänkt & köpa begangnat racedäck, läst lite om folk här som gör det, tänkte bara kolla om det är nån som har erfarenheter & dela med sig av det, är det lugnt att köra på sånna, det jag vill veta är om dom "racedäcken" är lixom inte gjorda för gatkörning utan för fin asvalt som finns på banor, därför är det inge bra att använda dom på gatan...

Om det finns folk som glider runt på ¨beg. racedäck kan ni väl skriva lite här...

Sen så bor jag i ö-o har 160/60-17 tum.. funkar med 180/55 oxå, så om det är nån som har någe bakdäck som passar så kan ni ju höra av er oxå!
Bara PM´a här! :)

Tack för mig... Peace out..

http://www.sporthoj.com/forum/search.php?searchid=626613

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...