Racebussresa... ;)

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Tjo.. Då har man just avverkat 80 mil tor för att kolla på en buss...

Hittade denna på blocket.
http://www.blocket.se/vi/13964118.htm?ca=11_s

Ringde killen och snackade med honom. Tyvärr kunde han inte speciellt bra svenska. Men efter ett tag så hade vi förstått varandra iaf.
Han upplyste mig om att bilen är obesiktad, men att det skulle bara vara att köra den genom en besiktning utan problem.
Att det till bilen fanns sov däck i mycket bra skick. Samt en stereo.
Motor och drivlina gick mycket fint...
Fixade via mail utdrag från senaste besiktningen.. och där var det blankt papper. Dock 1.5 gammalt.

Tog då ledigt från jobbet idag.. Satte mig i bilen med en kompis tidigt i morse och for ner från Sthlm till Alvesta.
Vi möter upp killen vid Preem. Börjar syna bilen. Bilen är relativt nylackerade. Ca ett år gmlt enligt killen. Hittar en hel del fusklagningar av roste. Svårt att säga hur mycket som dolts under den nya lacken. Men den såg ok ut undertill iaf..
Tar en provtur.... Lägger i ettan.. i med tvåan med lite problem... Hmm Syncningar 2an växel slitna. Turbodiesel iaf.. trycker på gasen.. Det händer inte mycket. Men hörs ett vinande ljud från turbon. Påminner starkt om ett läckage i någon slang alt intercooler. Samt så känns den lite mjuk i stötdämparna fram.
Vänder tillbaka. Snackar lite med kompisen. Känns som rätt mycket frågetecken. Diskuterar priset lite.. Låter kompisen sköta snacket då han är grönjävlig på att pruta.
Kliver ur bilen.. Diskuterar lite med säljaren. Jag kryper under och kollar in ett oljeläckage kring oljefiltret.. Ser då att även bromsservon läcker olja. Samt att framdäcken är snedslitna och blanka.. Bakdäcken är ok.. Men inte mer.. några sommar däck fanns inte.. Och inte någon stereo heller.
Diskuterar lite mer.. Ska få ta bilen för 20 000.
Dessutom ska det komma en kille från Litauen om bilen finns kvar till eftermiddagen.. och han tar bilen för export säger säljaren.Går lite avsides med kompisen och vi kommer fram till att det är för många frågetecken på bilen... Tackar nej
Säljaren hoppar in i bilen.. sur. typ drar i väg.
Går 3 minuter så ringer han.. Ni får den för 19 000. Tackar nej igen.. Han slänger på luren.
Snackar med kompisen och han frågar om den är värd 10 000.. Hmm tänker ja för fan.. Släpper han den för 10.. Visst..
Kompisen ringer upp.. Lägger budet och killen accepterar utan att blinka.
Jag och kompisen kollar på varandra och vi känner att det är nått som inte stämmer.. Först var han tveksam till 20. Sen släpper han den så lätt för 10..
Ringer upp igen och säger Nej tack.
Säljaren säger då att jag är dum i huvudet... Sant för visso... :)
80 mil tor.. utan buss ;)

Bra där,annars hade du bott hos mig.
På verkstan.....

ha ha...stöldgods i skåpet på bilderna också förmodligen. Bilen har väl blivit väl het för den är känd att snurra i villaområdena på natten.

De bästa affärerna kan lätt vara de man INTE gör:tummenupp

Låter som du är alldeles för kinkig :rolleyes: :tungan
Bättre lycka nästa gång :)

En Iveco 10-35 TD -92 5-vxl i det skicket för 10 papp ???
Driver du med oss eller ....

Va kan hända , vad går inte att fixa ,är den bra i stommen är det ett superklipp !

Du får en gamal äcklig rostig bensintransit som drar 1.3 med lite last ,för dom pengarna.

En Iveco 10-35 TD -92 5-vxl i det skicket för 10 papp ???
Driver du med oss eller ....

Va kan hända , vad går inte att fixa ,är den bra i stommen är det ett superklipp !

Du får en gamal äcklig rostig bensintransit som drar 1.3 med lite last ,för dom pengarna.

Köp den själv då.
I detta fall hande garanterat bensintransiten framstått som ett klipp.

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden