Racebussköpartankar... Hyundai H1, nått att ha?

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Är ute efter en racebuss men har mest tittat på Vivaro, Trafic, Primastar och Transporter eftersom det verkar vara rätt så välbeprövade koncept och det är nog helst en sån jag vill ha egentligen...

En Hyundai H1 skulle nog också fungera men hur är kvalitén på dem? Priserna verkar ju ligga rätt långt under en Transporter, Vivaro, etc... Någon som har några erfarenheter?

Hade tänkt lägga MAX 50k på en buss men gärna mindre. Ös på mer era erfarenheter och förslag!

Last edited:
Kolla även på Hiace, en av de bästa transportbilarna. Ok, du kanske får gå ner några årsmodeller i förhållande till Mastern och liknande men å andra sidan får du en bil som fortfarande rullar medan Mastern för länge sedan är ihoppressad och återvunnen till tonfiskburkar.

Angående Hyundaien så hade min svåger en sån på sitt företag förut och den rullade riktigt långt innan den byttes och när jag lånade den så gick den riktigt bra trots många mil. Rosten är dock något du får på köpet tyvärr men det kan ju undvikas hyffsat om du hittar en som är välskött.

En polare hade en som byggbil, billig i inköp o inget strul.. rätt trött och törstig har jag dock för mig, bensinare. Manuell var den och det är väl en smaksak, jag gillar det inte med rattväxel likt Saab tvåtakt...

1961ndash1980-saab-96-interior-photo-352554-s-520x318.jpg

En polare hade en som byggbil, billig i inköp o inget strul.. rätt trött och törstig har jag dock för mig, bensinare. Manuell var den och det är väl en smaksak, jag gillar det inte med rattväxel likt Saab tvåtakt...

View attachment 358649

Åsså lägger du inte ens in en bild på en Saab tvåtakt utan en V4 :huvet (68/69)

Last edited:
H1.an har ett styggt problem, den rasar vevaxlar.

Finns en anledning till att alla fått en ny motor även om dom bara har 12-13t mil på mätaren.

Så om man vågar chansa är det en billig bil.

H1.an har ett styggt problem, den rasar vevaxlar.

Finns en anledning till att alla fått en ny motor även om dom bara har 12-13t mil på mätaren.

Så om man vågar chansa är det en billig bil.

ALLA eller är det inte så att det bara är en del motorer som drabbas :glömdet

Tack för alla tips! Valet föll dock på en Transporter 2.5 TDI syncro -01 med 16000 mil på nacken med full servicehistorik och fenomenal verkstadsinredning med bl.a 1800W 220V omvandlare och skruvstäd!
:banana

Här är en bild, vinterdäcken var MKT finare med fina 16" alufälgar så nästa sommar blir det dem som sommarhjul.

transportern.jpg

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...