Racebussar

Kurgan skrev:
Har Hugos nå'n hemsida? :va

Det verkar inte som det, men de heter "Hugos Kaross & Inredningar AB"

Racecampers tar bra betalt för sina i sammanhanget små husbilar. Och de har skitlång leveranstid om jag inte missminner mig. Visst kan kan få en del bra grejor som ASSA-lås och högt i tak i garaget. Men en Rimor på Transitchassie är mer prisvärd och man får en dubbelsäng mer.

/Joakim

oFFkeFF skrev:
Sen sist men inte minst, oscar måste väl ge sig in i fighten om störst/lyxigast rejsbuss i depån också ;)
Ja vem är det som har störst och lyxigast rejsbuss just nu, eller sett till förra säsongen. :felämne
Håller med om att bara för att man vill skaffa sig lite större utrymme så ska man inte bli ifrågasatt. Hur många av de som har alla stora husvagnar och husbilar behöver utrymmet, men det är bra mycket bekvämare.

oFFkeFF skrev:
Behöver och behöver. Dock är det ruggigt trevligt att exempelvis komma fram till banan en sen kväll och bara gå och lägga sig. Sen på morgonen rullar man ur hojen ur "garaget". Har man mycket plats behöver man knappt något stort jobbigt tält att sätta upp, man kan ha verkstaden i bussen, man behöver kanske inte heller lasta i och ur så mycket när man ska iväg eller kommer hem osv. Man har utrymme åt sig själv och mekaniker utan att man behöver klättra på varandra.
Sen behöver det inte dras allt för mycket diesel iaf, det dyra brukar dock vara färje/bro/väg-avgifter om man ska ut i europa.
Finns som sagt både för och nackdelar, behöver inte vara så mycket dyrare dock.
Sen sist men inte minst, oscar måste väl ge sig in i fighten om störst/lyxigast rejsbuss i depån också ;)
Alla förstår nog att det är praktiskt och bekvämt med mycket utrymme. Men är det någon förändring i Oscars satsning/ambition som kräver detta vore intressant att veta.

Last edited:
Oscar, sök på crosssidor. Tillverkarna brukar finnas med där. Dom flesta håller till i Tyskland och Holland. Finns någon i England men det blir säkert dyrare.
Kul att se att du e på G, då ser det ut som om du satsar nästa år i alla fall, kul! :tummenupp
(hade jag haft/orkat kolla länkar hade du fått dom)

Neutral skrev:
Du frågar i o f sig efter tillverkare och det vet jag inte :tungan men jag vet att G:sson har en till salu (i höstas i alla fall). Den ska tydligen vara "fullutrustad".

Bussen600.jpg

Nej nej! Den ska jag ha/låna! :)
(hoppas jag... )

oFFkeFF skrev:

Precis..... Vill minnas att jag vann den fajten förra året - utan att köra ett enda lopp :rofl

Webspy skrev:
Precis..... Vill minnas att jag vann den fajten förra året - utan att köra ett enda lopp :rofl

Ok för att den var stor, men lyxigast? Då missade du nog ett gäng stora bussar till ;)

oFFkeFF skrev:
Ok för att den var stor, men lyxigast? Då missade du nog ett gäng stora bussar till ;)

Storleken har betydelse....

Satan va bakis du var på bikeweek.... Men hamburgare är bra!

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti