Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Racebuss? Vad är det? Husbil med inbyggt garage och verkstad? Behövs verkligen så mycket utrymme för en förare/hoj?oscar skrev:Vilka tillverkare av racebussar finns det mer än Hugos? Vad finns i Europa? Hemsidor? Bilder?
Nyteknik skrev:Racebuss? Vad är det? Husbil med inbyggt garage och verkstad? Behövs verkligen så mycket utrymme för en förare/hoj?
Nyteknik skrev:Men är det inte löjligt mycket utrymme, bensinåtgång och värdeminskning för ett team med en 250-hoj?![]()
Ska jag köpa ett lastbilschassi och bygga en racebuss? Jomenvisst...ha ha ha!!!Rolle Rotax skrev:Nix, tvärtemot.
En räjsbuss brukar hålla priset hyfsat, och platsen ger möjligheter att ha med reservdelar och riva isär motorn utan att få in grus och skräp i motorn.
Inget grus och skräp i motorn ökar chanserna att gå i mål.
Och ingen sådan buss använder bensin så bensinåtgången är 0, tvärtemot många som åker personbil och släp.
Andra fördelar att kunna sova bekvämt till tävlingen. Ingen större vits om man bor i Stockholm och bara åker till Sviestad och Gelleråsen men åker man runt i Europa blir det stor vinst.
Tycker det luktar avundsjuka...
Nu är du väl lite sent ute för denna säsong, annars köp en lastbilschassi och bygg eget skåp på.
Nyteknik skrev:Men är det inte löjligt mycket utrymme, bensinåtgång och värdeminskning för ett team med en 250-hoj?![]()
Jag behöver ingenting som har med bussar, däck, verktyg och bensin att göra längre. Det känns faktiskt skönt. Men det gör att jag blir mer intresserad av andras prylar. Dina till exempel.oscar skrev:Koncentrera du dig på vad du behöver så kan andra sköta sitt! Dessutom drar den ingen bensin alls...
Nyteknik skrev:Jag behöver ingenting som har med bussar, däck, verktyg och bensin att göra längre. Det känns faktiskt skönt. Men det gör att jag blir mer intresserad av andras prylar. Dina till exempel.
Edit: bensin = bränsle
Nja, jag var mest förvånad över vilket utrymme/resurser du tycks behöva.oscar skrev:Intresserad? Snarare ifrågasättande!
Torde väl vara upp till oscar vilket fordon han anser sej ha behov av?Nyteknik skrev:Nja, jag var mest förvånad över vilket utrymme/resurser du tycks behöva.
Sådana självklarheter behöver vi inte ägna oss åt att diskutera. Det vore däremot intressant att veta om det är några förändringar i hans satsning/material som gör att han behöver så mycket plats.Nr:18 skrev:Torde väl vara upp till oscar vilket fordon han anser sej ha behov av?![]()
Är det inte enklare att ställa frågan som du gjorde nu än att ifrågasätta om han behöver en så stor buss? Lätt att massupp****** du vetNyteknik skrev:Sådana självklarheter behöver vi inte ägna oss åt att diskutera. Det vore däremot intressant att veta om det är några förändringar i hans satsning/material som gör att han behöver så mycket plats.
oscar skrev:Vilka tillverkare av racebussar finns det mer än Hugos? Vad finns i Europa? Hemsidor? Bilder?
Nyteknik skrev:Sådana självklarheter behöver vi inte ägna oss åt att diskutera. Det vore däremot intressant att veta om det är några förändringar i hans satsning/material som gör att han behöver så mycket plats.
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |