Racebuss

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Håller på att köpa en racebuss så om det är nån som har en att sälja eller vet nån som ska sälja hör av er vill helst ha en diesel, lb reggad och vill max betala 10 000. Annars har jag inga andra krav i övrigt.
Har hittat en vw caravelle -84 är det nån som vet hur de funkar i stl och praktiska detaljer?
 
marcus nilsson skrev:
Håller på att köpa en racebuss så om det är nån som har en att sälja eller vet nån som ska sälja hör av er vill helst ha en diesel, lb reggad och vill max betala 10 000. Annars har jag inga andra krav i övrigt.
Har hittat en vw caravelle -84 är det nån som vet hur de funkar i stl och praktiska detaljer?


Tänk på att lasthöjden är enorm på en gammal skorv med motorn bak.
 
JA man får ju ta med sig nån form av ramp antar jag, men det går att få in den genom sidoluckan utan problem eller?
johanrehn80 skrev:
Tänk på att lasthöjden är enorm på en gammal skorv med motorn bak.
 
Har du lastbilskort? För jag kan förmodligen skramla fram ett par engelskreggade lastbilar, för ruskigt låga priser, prisklass 10-20kkr, bakgavellyftar, halva skåpen inredda som studios, d.v.s kraftig ljudisolerade. Enda "felet" är att de är högerstyrda och att man då själv får regga in dem här. Vet inte all info om dem, förutom att en är en MAN. Men är besikttade och skattade i england, men finns här i landet.
 
oFFkeFF skrev:
Har du lastbilskort? För jag kan förmodligen skramla fram ett par engelskreggade lastbilar, för ruskigt låga priser, prisklass 10-20kkr, bakgavellyftar, halva skåpen inredda som studios, d.v.s kraftig ljudisolerade. Enda "felet" är att de är högerstyrda och att man då själv får regga in dem här. Vet inte all info om dem, förutom att en är en MAN. Men är besikttade och skattade i england, men finns här i landet.



Bättre att köpa Volvo FL-serien eller en Ford Cargo som det bara är att tuta och köra direkt.
 
Therudeboy skrev:
Bättre att köpa Volvo FL-serien eller en Ford Cargo som det bara är att tuta och köra direkt.

Det beror ju på miltal och hur slitna de är. Ska ner och kolla på dem om någon vecka, kommer förmodligen att köpa en själv. Iom att halva skåpen redan är inredda, så slipper man mycket jobb.

edit: Någon av dem kan faktiskt vara en volvo, blivit tipsad av en polare som inte hade koll på vilka märken det var.
 
Last edited:
oFFkeFF skrev:
Det beror ju på miltal och hur slitna de är. Ska ner och kolla på dem om någon vecka, kommer förmodligen att köpa en själv. Iom att halva skåpen redan är inredda, så slipper man mycket jobb.

edit: Någon av dem kan faktiskt vara en volvo, blivit tipsad av en polare som inte hade koll på vilka märken det var.



Finns hur många inredda som helst i sverige, min farbror köper ett par stycken om året till sin cirkus, och dom är i fint skick för 15k
 
Therudeboy skrev:
Finns hur många inredda som helst i sverige, min farbror köper ett par stycken om året till sin cirkus, och dom är i fint skick för 15k


satsa på låg lasthöjd, annars blir det svårt att lasta stålhästen själv, tro mig.
 
Cheva Van för 9000:-, hur låter det? Den behöver some lovin', dock.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top