Racebuss

Lite bilder på bussen (gnäll inte på mig för det är inte jag som tagit dem...).

Renault Master 2.5TD -91
Motor ca 6000mil -98, Påbyggt skåp med bakgavellyft + sidodörr, motorvärmare + grenuttag, vindavvisare med belysning.

Som sagt 25´ till någon som tar väl hand om henne...
 
Last edited:
Jag gillar Mercedes-bussarna. Går jäkligt bra och håller hyfsad kvalitet. Nackdelen är inköpspriset om man ska ha tag i en Vito eller Sprinter i bra skick (finns ännu större modeller, men kanske inte något man har som första val om man inte har spons :) ). Min Vito 110D -97 drar runt litern i stadskörning och i landsvägstempo (100-120) ner mot 0,85 per mil. Turbodiesel förstås...

Jag saknar dock en ren överväxel att lägga i när det ska gå undan, den blir liksom lite törstig i 150 och uppåt :D
 
TomK skrev:
Jag gillar Mercedes-bussarna. Går jäkligt bra och håller hyfsad kvalitet. Nackdelen är inköpspriset om man ska ha tag i en Vito eller Sprinter i bra skick (finns ännu större modeller, men kanske inte något man har som första val om man inte har spons :) ). Min Vito 110D -97 drar runt litern i stadskörning och i landsvägstempo (100-120) ner mot 0,85 per mil. Turbodiesel förstås...

Jag saknar dock en ren överväxel att lägga i när det ska gå undan, den blir liksom lite törstig i 150 och uppåt :D

Fan, 150 och uppåt???? Det gör min sällan (med fullt lastutrymme o packad husvagn på väg över fjällen till Våler...)! :3freak
 
Quitte skrev:
Fan, 150 och uppåt???? Det gör min sällan (med fullt lastutrymme o packad husvagn på väg över fjällen till Våler...)! :3freak

Hehe! nä, de är allt bra trötta ibland... Jag ska vänta något år och sedan byta mot en nyare maskin, gärna med 112 CDI-motorn och kitta lite - finns en del godsaker att köpa till CDI-motorn. Nu får det räcka med avgassystem och annat luftfilter, samt hårdare fjädring. Är det race så är det :)
 
Jag letar efter en Caravelle/Transporter Diesel, lasbilsreggad för max 40K. Har skummat igenom ALLA köp/sälj sidor på nätet. Hittar ett par, men ingen perfekt. Någon som har länk/nummer till en transportbils specialiserad firma?
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top