Racebuss

Last edited:
Malmö-motard skrev:
2408632 Har spånat mycket i depåerna denna säsong på vad man skall satsa på för racebuss till nästa säsong. Börjar bli löjligt trött på att släpa hoj och verktyg in och ut ur jobbets lastbilar.

Önskemål;
Max 140.000kr exkl (halvt avdragsgill) moms
Under 3500kg dvs lätt lb-reg.
Diesel
Plats för 2 MC
Sovplats
Under litern när man kör lugnt
Inte gått mer än 25000mil

Nån som vet en bra buss som är till salu nu när säsongen börjar närma sig sitt slut? :)
Låter som min buss!
Stora sprintern med markis, xenon ljus, nice sterio och polisradio.
Har funderat på att sälja den faktiskt....

blom skrev:
2408724 ja du ska naturligtvis ha raceme s buss http://www.blocket.se/vi/8712003.htm?ca=8_s den är i mycket fint skick...
men du har kanske lagt tråden lite fel.. men här får du tippset ialf:)

Haha hade jag haft C-kort och farsan varit oljesheik hade jag köpt den för länge sen :tummenupp

Ps. Var skall jag lägga tråden då :va Det är ju här alla racebuss-ägare håller till :D

Malmö-motard skrev:
2408632 Har spånat mycket i depåerna denna säsong på vad man skall satsa på för racebuss till nästa säsong. Börjar bli löjligt trött på att släpa hoj och verktyg in och ut ur jobbets lastbilar.

Önskemål;
Diesel
Plats för 2 MC
Sovplats

Nån som vet en bra buss som är till salu nu när säsongen börjar närma sig sitt slut? :)

Min är till salu med nu... Men lite dyrare kanske.
Iveco 35S17 2006 170 hk
3 mc, 3 sovpl, dieselvärmare, AC, elhissar tiptronic 6 växlad låda, Golvvärme, 1800 mil, 2 års nybilsgaranti, m.m m.m m.m... Finans ordnas med om så önskas. 320.000:- + Moms

Johan 0708-127707

Stoffy skrev:
2409235 Låter som min buss!
Stora sprintern med markis, xenon ljus, nice sterio och polisradio.
Har funderat på att sälja den faktiskt....
Under litern per mil.... Det har ju du INTE EN ANING om ifall den klarar :tungan :pannkyss

Det brukar gå att få tag i en hel del billiga skåpbilar om man letar lite. Den jag har nu hade gått ca 10.000mil, kostade 16.000:-, rymmer tre hojar plus utrustning (eller en-två med mer prylar :) ), drar säkert under litern i 80-90, men så sakta kör jag inte :tungan

Nackdel ? Mycket rost, skitslö motor och så är det en Ford (bakhjulsdrift, ingen abs, ingen antispinn m.m. - finns dock en AC som nästan funkar... :rolleyes: ). Man får kosta på en del service och fixande för att få den i skick. Och köpa eller bygga sängplats och säten baktill. Inte så lyxigt, men billigt!

Malmö-motard skrev:
2415423 Den var fin. Hur ser den ut inuti och vad hamnar den på för pengar?

Ring och prata med Sam tele nr står i anonnsen

Mvh
//Mangan

Stefan_25 skrev:
2428517 http://www.sporthoj.com/annonser/?id=39699

Kanske lite fult att länka till sin egen annons, men när jag såg den här tråden så vart jag bara tvungen. Denna borde vara intressant...? Går dock på bensin.

Vänligen
Stefan
men det är väl knappast en racebuss igentligen som fyller hans krav :) det du säljer är ju en bil för en stor familj:D

Stefan_25 skrev:
2428517 http://www.sporthoj.com/annonser/?id=39699

Kanske lite fult att länka till sin egen annons, men när jag såg den här tråden så vart jag bara tvungen. Denna borde vara intressant...? Går dock på bensin.

Vänligen
Stefan

Rejsbuss! :D Kanske lite för liten för ovanståendes önskemål, då är nog denna mera lämpad. www.derbus.de Den är dessutom prissänkt nu. Tror det var fyra mille. Den som ändå hade det. Finns ett femtiotal bilder att glo på. Även här i pdf-format http://english.derbus.de/Bus.pdf
:yoparty

Last edited:
Hehe manligt o rulla in vid örebro racepark med v12:a på 21liter... :yoparty

Har spånat mycket i depåerna denna säsong på vad man skall satsa på för racebuss till nästa säsong. Börjar bli löjligt trött på att släpa hoj och verktyg in och ut ur jobbets lastbilar.

Önskemål;
Diesel
Plats för 2 MC
Sovplats

Hittade denna, köp min fina buss före Mikey så köper jag denna. :D
http://www.blocket.se/vi/11237296.htm?ca=8_s

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...