racebuss vito?

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
hej. funderar på att sälja bilen och köpa en vito istället. lite bekvämare när man ska ut och åka cross. jag har sökt lite på forumet om vito. det står mkt att dom krånglar och så. vad är det som krånglar ? villka årsmodeller ska man akta sig för? jag är mest sugen på en diesel med automat. vilka motorer ska man akta sig för? eller finns det bara en dieselmotor? är det nån skillnad på lastutrymmet på en 7-sittsig (när man plockat ut sätena) eller en ren transport? tycker man bara hör att dom är dåliga men man hör alldrig nån som säger att dom är bra, så ni som är nöjda med era vito skriv gärna en kommentar vad som är bra. :D

starholk skrev:
2068072 hej. funderar på att sälja bilen och köpa en vito istället. lite bekvämare när man ska ut och åka cross. jag har sökt lite på forumet om vito. det står mkt att dom krånglar och så. vad är det som krånglar ? villka årsmodeller ska man akta sig för? jag är mest sugen på en diesel med automat. vilka motorer ska man akta sig för? eller finns det bara en dieselmotor? är det nån skillnad på lastutrymmet på en 7-sittsig (när man plockat ut sätena) eller en ren transport? tycker man bara hör att dom är dåliga men man hör alldrig nån som säger att dom är bra, så ni som är nöjda med era vito skriv gärna en kommentar vad som är bra. :D

Har en Vito -04 som går kalas. Är uppe i ca 10300 mil. Vissa garantijobb utfärdades. Men den har gått som en klocka än så länge. Det enda jobbiga med 04:ans modell och framåt är väl att den är bakhjulsdriven. Vid lite snöfall och halt väglag så slirar den bara om man inte har någon tyngd i skåpet där bak.

Jag kollar oxå på en racebuss.

Det jag har hör flera säga är att toppen pajar vid ca 20000mil iallafall på modellen innan -04. Sen så verkar
de rosta något helt otroligt. Jag har sett -02'or som är helt
brunfläckiga över hela karossen. Vet ej om/vad jag ska köpa men det lutar nog åt en hiace om det blir något

jag hörde av nån annan att man skulle köpa en över -00. typ att toppen rasade vid 22000mil på årsmodellerna under det. det verkar vara lite som lotteri om man köper vito.

jag hörde av nån annan att man skulle köpa en över -00. typ att toppen rasade vid 22000mil på årsmodellerna under det. det verkar vara lite lotteri om man köper vito.

starholk skrev:
2068288 jag hörde av nån annan att man skulle köpa en över -00. typ att toppen rasade vid 22000mil på årsmodellerna under det. det verkar vara lite som lotteri om man köper vito.

jag hörde av nån annan att man skulle köpa en över -00. typ att toppen rasade vid 22000mil på årsmodellerna under det. det verkar vara lite lotteri om man köper vito.

varför inte en transporter då? ganska beprövad

Vi har en sån... visst den kanske inte är de bästa exemplaret men

Lycka till:tummenupp

starholk skrev:
2068072 hej. funderar på att sälja bilen och köpa en vito istället. lite bekvämare när man ska ut och åka cross. jag har sökt lite på forumet om vito. det står mkt att dom krånglar och så. vad är det som krånglar ? villka årsmodeller ska man akta sig för? jag är mest sugen på en diesel med automat. vilka motorer ska man akta sig för? eller finns det bara en dieselmotor? är det nån skillnad på lastutrymmet på en 7-sittsig (när man plockat ut sätena) eller en ren transport? tycker man bara hör att dom är dåliga men man hör alldrig nån som säger att dom är bra, så ni som är nöjda med era vito skriv gärna en kommentar vad som är bra. :D

Polaren jobbar på poståkeriet och dom har en massa Vito, verkar vara sunk,

men Sprinter funkar fint tydligen. Lite större men...

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D