Race report Wintercup 041211

rejser skrev:
till motard kör alla jag sett på det regndäcket med rutor i mönstret, det mer fiskbensliknande...eeh...används mest till RR.

ädit: bilder

Nja, de används faktiskt en hel del i motard också. Ofta lätt skurna dock beroende lite på hur banan ser ut.
180 bredden var dessutom en positiv överaskning?

Daniel

ypvs skrev:
Nja, de används faktiskt en hel del i motard också. Ofta lätt skurna dock beroende lite på hur banan ser ut.
180 bredden var dessutom en positiv överaskning?

Daniel

ok, här har jag bara sett det rutmönstrade.
men när jag tänker efter så borde det andra funka kanon på en del banor. man skär ju ofta slicksen på samma sätt på sidorna dvs på diagonalen, fast med längre mellanrum då.
provade ett Dunlop regndäck som var mönstrat på ett liknande sätt som Pirellit och det höll i riktigt bra på gruset.

rejser skrev:
till motard kör alla jag sett på det regndäcket med rutor i mönstret, det mer fiskbensliknande...eeh...används mest till RR.

ädit: bilder

Fast jag är ju inte riktigt som alla andra :dummer :hihi

Det va det som fick mig av tveka från början. Pirellis bakdäck verkar bara finnas i det det mönstret (?). Men jag köper bara en uppsättning regndäck till att börja med ändå så jag ger det en chans.

Barrett skrev:
Fast jag är ju inte riktigt som alla andra :dummer :hihi

Det va det som fick mig av tveka från början. Pirellis bakdäck verkar bara finnas i det det mönstret (?). Men jag köper bara en uppsättning regndäck till att börja med ändå så jag ger det en chans.

Gör du det.
Om du åker på löst underlag så skär till det lite extra bara så funkar det finemang.

Daniel

Barrett skrev:
Pirellis bakdäck verkar bara finnas i det det mönstret (?). Men jag köper bara en uppsättning regndäck till att börja med ändå så jag ger det en chans.

nejdå det finns i båda varianterna, iaf i 160 bredd.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla