GSXR1100R
The older i get the faster i was
Racerapport #63 RRR NEC Knudan
Detta var årets enda race som jag skulle köra, teamet bestod av Sölis, Sugo och undertecknad, valmers bänkade vi strategiskt, Matulda kockade och skyltade, Pidder & Otee mekade.
Strulsugo dyker upp med bajken 27 minuter innan kvalet, givetvis måste bajken besiktigas och tiden rinner iväg.
Regndäcken ligger inte på fälg och banan är snorblöt, det blir till att halka runt i blötan hela kvalet på gamla fulslicks, vi kom trejd sist i kvalet och Sugo fick ta emot många hårda verbala pungsparkar i vår pit box.
På med NYA regndäck och ut med stabile Sölis som aldrig vurpar, Sugo surar och protesterar men ingen lyssnar, Sölis kommer iväg bra och börjar den mödosamma klättringen upp mot 8
nde plats, han spikar klockrena 1.14 i blötan och nu är vi på gång.
Jag gör mig redo för byte men Sölis är plötsligt inte på banan längre, oroliga blickar mot depåinfarten men ingen Sölis...
Efter en evighet så kommer Sölis sakta inrullande för egen maskin, Sugos fulbajk är helt demolerad och kissar dessutom vatten.
Tydligen så hade Sölis bromsat ikull sig i slutet av rakan, bajken hade brakat in i armcoräcket och blivit kronsned, men Sölis var iaf hel och det är ju huvudsaken.
Pidder, Otee och Allt i däcks mekaniker sliter i en timme för att lappa ihop liket, sedan rullade jag ut och provade ett varv, men ratbajken spårade inte och började vobbla i torrspåren.
In i depå och på med dom gamla fulslicksen igen, vi försökte få ordning på den sneda gaffeln men det gick inte, Sugo provade ett varv men det gick inte.
Resten av racet tillbringades i pit boxen, tillsammans åt teamet den välsmakande persikogrytan och fick de jau veuo från Torpet 2006 då min ratbajk kissade på sig.
Tre minuter innan målflagg skickade vi ut Sugo som motvilligt vinglade runt ett par varv för att toksist ta målflagg.
10 poäng till en kostnad av..... det ska vara dyrt med racing sägs det.
#63RRR ligger nu på 17:de plats i NEC tabellen och förväntas ta ytterligare 10P på Torpet.
/Teamchefen
Detta var årets enda race som jag skulle köra, teamet bestod av Sölis, Sugo och undertecknad, valmers bänkade vi strategiskt, Matulda kockade och skyltade, Pidder & Otee mekade.
Strulsugo dyker upp med bajken 27 minuter innan kvalet, givetvis måste bajken besiktigas och tiden rinner iväg.
Regndäcken ligger inte på fälg och banan är snorblöt, det blir till att halka runt i blötan hela kvalet på gamla fulslicks, vi kom trejd sist i kvalet och Sugo fick ta emot många hårda verbala pungsparkar i vår pit box.
På med NYA regndäck och ut med stabile Sölis som aldrig vurpar, Sugo surar och protesterar men ingen lyssnar, Sölis kommer iväg bra och börjar den mödosamma klättringen upp mot 8

Jag gör mig redo för byte men Sölis är plötsligt inte på banan längre, oroliga blickar mot depåinfarten men ingen Sölis...
Efter en evighet så kommer Sölis sakta inrullande för egen maskin, Sugos fulbajk är helt demolerad och kissar dessutom vatten.
Tydligen så hade Sölis bromsat ikull sig i slutet av rakan, bajken hade brakat in i armcoräcket och blivit kronsned, men Sölis var iaf hel och det är ju huvudsaken.
Pidder, Otee och Allt i däcks mekaniker sliter i en timme för att lappa ihop liket, sedan rullade jag ut och provade ett varv, men ratbajken spårade inte och började vobbla i torrspåren.
In i depå och på med dom gamla fulslicksen igen, vi försökte få ordning på den sneda gaffeln men det gick inte, Sugo provade ett varv men det gick inte.
Resten av racet tillbringades i pit boxen, tillsammans åt teamet den välsmakande persikogrytan och fick de jau veuo från Torpet 2006 då min ratbajk kissade på sig.
Tre minuter innan målflagg skickade vi ut Sugo som motvilligt vinglade runt ett par varv för att toksist ta målflagg.
10 poäng till en kostnad av..... det ska vara dyrt med racing sägs det.
#63RRR ligger nu på 17:de plats i NEC tabellen och förväntas ta ytterligare 10P på Torpet.
/Teamchefen
Bifogat
Last edited: