Race motard

DR-Zätare skrev:
Skulle vilja lyfta den här tråden för att fråga lite om Husaberg FS650c som jag antar att ni pratar om när ni pratar om en racehoj från Husaberg.

1 Vad är det som skiljer FS650c från FS650e förutom att c inte är lv-reggad, saknar lysen osv?

2 Skiljer det något i motor, fjädring och chassi i övrigt?

3 Är det mycket mer underhåll på en c jämfört med en e?

4 Man ser ju aldrig någon c till salu beggad, är de väldigt ovanliga?

Har kört lite bana nu med min KTM 660 och blir mer och mer sugen att byta till något mer fokuserat än 660:n som ju trots allt släpar på lite extra kilon.

//Eric

Hoj!

FSc är väldigt ovanliga!! Min gissning (och som jag själv hade gjort) är att man köper en lv-reggad för att lättare kunna sälja den när man kört klart. Mig veterligen skiljer det inte mer än att man kunnat skippa all lv-utr a´la 525SMR o med lite finare avgassystem..

Mvh
David

David P. skrev:
Hoj!

FSc är väldigt ovanliga!! Min gissning (och som jag själv hade gjort) är att man köper en lv-reggad för att lättare kunna sälja den när man kört klart. Mig veterligen skiljer det inte mer än att man kunnat skippa all lv-utr a´la 525SMR o med lite finare avgassystem..

Mvh
David

Jag såg att även c hade elstart. Det är väl bara att ta bort batteriet och startmotorn och tjäna några kilon? :) Vem behöver elstart?

//Eric

DR-Zätare skrev:
Jag såg att även c hade elstart. Det är väl bara att ta bort batteriet och startmotorn och tjäna några kilon? :) Vem behöver elstart?

//Eric

På en 05 funkar den ju, o det kan vara kalas om man vill komma iväg snabbt efter liten vurpa eller dylikt! :tummenupp

Men den är ju inte direkt svårstartad en Husa...

Mvh
David

Back