RedBaron
Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Han blev tolva: http://www.hyllingems.nu/timing/ShowHeat.asp?S=1&HeatID=468Bee skrev:Vad hade han för placering in i mål? Jag hade fullt upp med att hålla koll på en polare i racet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Han blev tolva: http://www.hyllingems.nu/timing/ShowHeat.asp?S=1&HeatID=468Bee skrev:Vad hade han för placering in i mål? Jag hade fullt upp med att hålla koll på en polare i racet.
Ludde78 skrev:Intresant synvinkel![]()
Men, rätt eller fel; det är knappast någon tvekan om att twinnar i allmänhet, och Ducati i synnerhet, gynnades av det forna Superbike-reglementet.
Det krävdes flera år av utveckling på Hondas RVF 750, samt Kocinskys talang (som åtminstone jag anser vara den kanske bäste föraren någonsin i WSBK..), innan Honda kunde vinna mästerskapet med den hojen.
Medan Honda och Edwards vann redan debutåret, när SP1:an lanserades.
Carl Foggarty vann fyra titlar på Ducatin, men slutade väl trea (eller ännu lägre?) det år han körde RVF 750:n....![]()
Prästen skrev:(Jag vill se 1000cc 2-taktare i r1000)
![]()
Nu slutade väl visserligen Foggy EFTER sin teammate Slight det år Foggy körde Honda, och året efter när Kocinsky tog över spakarna hos Honda, så blev han världmästare.... med Foggy två, och Slight trea (fortfarande på Honda...) vilket bör säga en hel del om både nivån på dessa förare emellan, samt deras hojar...Chris Ash skrev:Å andra sidan vann inte Kocinski på Ducatin. Att jämföra hojar från år till år är vanskligt. Många (bla ledande personer på HRC) menar att det var Foggys input 96 som var en starkt bidragande orsak till att Little John tog sin titel 1997.
Goodstuff skrev:Om de tillåter 1000cc tvåtaktare i Rookie1000 så är jag på!![]()
Bee skrev:Finns det överhuvudtaget en 2-takt på 1000cc![]()
Jag vill se bilder, filmer om det finns, någon?

Ludde78 skrev:Nu slutade väl visserligen Foggy EFTER sin teammate Slight det år Foggy körde Honda, och året efter när Kocinsky tog över spakarna hos Honda, så blev han världmästare.... med Foggy två, och Slight trea (fortfarande på Honda...) vilket bör säga en hel del om både nivån på dessa förare emellan, samt deras hojar...![]()
Jag hänvisar till mitt förra inlägg när jag påstår att Duccen var bättre än Hondan, och att det var Ducatin som till stor det hjälpte Foggy till den framgång han hade. Han var grym, men inte SÅ grym.Chris Ash skrev:Självklart, Aaron Slight är en av de mest underskattade förarna som körde roadracing på 90-talet. Att han inte vann VM berodde enbart på oflyt. Han spöade Mick Doohan i ett Superbikerace om det var 1996 eller 97. Och John Kocinski var likaså en av de bästa, flera 500-segrar samt VM-titeln i 250GP bekräftar din tes. Det är försöket att reducera Foggys 59 segrar och 4 VM-titlar till hojen som jag vänder mig emot. Jag såg i princip alla dessa race när det begav sig och det var inte sällan Hondorna var klart snabbare men Foggy körde skiten av sin sladdande Ducce för att hänga med.
Bee skrev:Finns det överhuvudtaget en 2-takt på 1000cc![]()
Jag vill se bilder, filmer om det finns, någon?
Ludde78 skrev:Jag hänvisar till mitt förra inlägg när jag påstår att Duccen var bättre än Hondan, och att det var Ducatin som till stor det hjälpte Foggy till den framgång han hade. Han var grym, men inte SÅ grym.
Det var däremot Kocinsky.![]()
Vilket Superbike race var det som Doohan körde 96?? Det enda logiska vore Suzuka 8-timmars, men det racet gjorde han allt för att slippa då han vill koncentrera sig på 500, så det låter långsökt...
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |