Race logga

Petrus skrev:
Här kommer några förslag till.
Och den här gången tänker jag vara tydlig.
SLUTA TA AV DET JAG GJORT OCH KLISTRA IN DET I ERA GREJER.
Jag lägger ner FÖR mycket tid på det jag gör för att låta någon annan ta det gratis.

den sista är skitsnygg... petrus is the shit!

Petrus skrev:
Här kommer några förslag till.
Och den här gången tänker jag vara tydlig.
SLUTA TA AV DET JAG GJORT OCH KLISTRA IN DET I ERA GREJER.
Jag lägger ner FÖR mycket tid på det jag gör för att låta någon annan ta det gratis.

Logga (3) och (4) är mycket snygga! Bra jobbat!

jonnep skrev:
den sista är skitsnygg... petrus is the shit!

Ok, jag var tvungen /www.petrus.istheshit.net/

Last edited:
Olof.B skrev:
De är snygga, alla tre... MEN, vore det inte roligare att ha något mer "eget" istället för samma font som maiden? Jag skulle inte vilja ha de där iaf, men det är ju inte jag som ska ha loggan heller
Yes, och detta pga namnet "Iron Maiden / Iron Man"... Tyckte det passade bra! Att du skriver så här, skulle jag tro, beror på att du förmodligen är en sån som skriver "Gammal" så fort nån lägger in en bild/länk/klipp... Vad ni egentligen tror är att nån ska bli imponerad för att ni minsan redan sett detta!! Tyvär blir jag inte imponerad denna gången heller, men kul för dig att du såg att det var samma font :tummenupp

Ben_Dover skrev:
Yes, och detta pga namnet "Iron Maiden / Iron Man"... Tyckte det passade bra! Att du skriver så här, skulle jag tro, beror på att du förmodligen är en sån som skriver "Gammal" så fort nån lägger in en bild/länk/klipp... Vad ni egentligen tror är att nån ska bli imponerad för att ni minsan redan sett detta!! Tyvär blir jag inte imponerad denna gången heller, men kul för dig att du såg att det var samma font :tummenupp

Anledningen till att jag skriver det är att försöka få dig (?, kommer inte ihåg om det var du som ville ha loggan, men skit samma) att inte välja den, känns plagierat :)

P.S jag brukar inte skriva "gammal" om jag har sett en film eller bild tidigare, det brukar andra vara så bra på så jag skiter i det, verkar onödigt med flera sidor där det står "gammal" i varenda inlägg förutom den första :) D.S

Olof.B skrev:
Anledningen till att jag skriver det är att försöka få dig (?, kommer inte ihåg om det var du som ville ha loggan, men skit samma) att inte välja den, känns plagierat :)

P.S jag brukar inte skriva "gammal" om jag har sett en film eller bild tidigare, det brukar andra vara så bra på så jag skiter i det, verkar onödigt med flera sidor där det står "gammal" i varenda inlägg förutom den första :) D.S
:tummenupp
Nope, det var jag som gjorde den :)

Olof. B.....Kan du fixa något som är bättre???Eller är du bara duktig på att klaga på andras ideer. Upp till bevis!!! Tycker både Ben Dover och Petrus har gjort kanon jobb, och säkert lagt ner mycket tid på vad dom har gjort.
Så Olof, visa oss nu vad du är duktig på. :tummenupp

Om man får rösta lite... så tyckar jag att det sista av dom här förslagen av Petrus e snyggast :yoparty
gillar den starkt.. alltså Nr 5 i medskicket...
ett litet förslag till petrus bara... kan man inte ha hojen i bild 5 i gråskala?
tror det hade blivit snyggt..

Bifogat

• iroman racing 3.jpg
    iroman racing 3.jpg
    124 KB · Visningar: 77
Såhär menar du?

Bifogat

• ironman racing ver 2.jpg
    ironman racing ver 2.jpg
    30.1 KB · Visningar: 94
IRON MAN skrev:
Olof. B.....Kan du fixa något som är bättre???Eller är du bara duktig på att klaga på andras ideer. Upp till bevis!!! Tycker både Ben Dover och Petrus har gjort kanon jobb, och säkert lagt ner mycket tid på vad dom har gjort.
Så Olof, visa oss nu vad du är duktig på. :tummenupp

Bättre och bättre, det boror ju på, smaken är ju som baken.
Om det ska vara tryck på tröjor te.x så blir det ju billigare om man har färre färger så på det sättet kan det kanske vara bättre.

Kan väl göra något förslag om man nu måste visa vad man kan bara för att man säger vad man tycker.

Tycker den är kanon den loggon helt klart den bästa av dom :)

Petrus är en GUD på att göra loggos har fixat några åt mig med och dom är feta precis som jag vill ha dom :tummenupp

Ger lätt 5 tummar till alllas våran desigen GUD :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Olof.B skrev:
Bättre och bättre, det boror ju på, smaken är ju som baken.
Om det ska vara tryck på tröjor te.x så blir det ju billigare om man har färre färger så på det sättet kan det kanske vara bättre.

Kan väl göra något förslag om man nu måste visa vad man kan bara för att man säger vad man tycker.

Håller med dej.
Maidens "logga" ÄR ju typsnittet känns lite konstigt att använda det lite som att stå med någon annans skor på sig.

Man måste ju tänka lite på känslan en logga förmedlar. Finns en fördel om den är neutral.
Gillar man maiden kan känslan bli, fett coolt eller va fan det är ju maidens typsnitt? Gillar man inte maiden utan hatar maiden, ja det är ju ingen bra feeling. De flesta är säkert neutrala men i alla fall.

Petrus har ju gjort endel assnygga (btw, frilansar du?) så det är väl inget att bråka om! :) ?

/Fredde

p.s Ja ja ja det är coca-colas typsnitt, men vem gillar inte coca-cola? Någon som fattar vad jag snackar om...? d.s

freddexwing skrev:
(btw, frilansar du?)
Ja, är någon intresserad av logga eller annat grafiskt jobb och så släng iväg ett PM. Jag tar mig an så mycket jag hinner. Jag jobbar inte gratis dock.

Petrus skrev:
Ja, är någon intresserad av logga eller annat grafiskt jobb och så släng iväg ett PM. Jag tar mig an så mycket jag hinner. Jag jobbar inte gratis dock.

Helt enormt fräna loggor...det är ett mysterium för mig hur ni bär er åt... :Bugar

Jag tycker att Ben Dover o Petrus gjort ett skitbra jobb båda två!! :tummenupp

FAN vilka talanger som finns på SH!! :Bugar

Mitt bidrag hoppar vi över. Det skulle en treåring göra bättre...

Jaja...
Ska väl bidra med nåt jag med =)
Såg tråden härom dagen, men nu har jag orkat göra nåt...

Kan även hjälpa med webbgrejer å trycksaker om du behöver i framtiden...
Men loggan is for free =)

Filen (som den är gjord av) är en vektoriserad EPS-fil som du kan skicka till tryckerierna och kan skala upp och ner i all oändlighet utan att den förlorar kvalité.

Bifogat

• ironman.jpg
    ironman.jpg
    51.1 KB · Visningar: 51
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden