Race-längd Linköping?

håkan skrev:
under punkt 1.7

"Loppets längd bestäms utav tävlingsledningen. Antal varv som ska köras delges vid förarsammanträdet."

//håkan

EDIT: Kan det vara andra regler för SO som folk blandar ihop det här med?

Jag är rätt säker på att jag nånstans i motorkalendern läst att ett sm-lopp i rr ska vara någonstans mellan 4-5 mil, ett EM-lopp ~7 mil och ett VM-lopp ~10 mil.

oFFkeFF skrev:
Jag är rätt säker på att jag nånstans i motorkalendern läst att ett sm-lopp i rr ska vara någonstans mellan 4-5 mil, ett EM-lopp ~7 mil och ett VM-lopp ~10 mil.
Jepp, jag har också för mig det. I alla fall minst 4 mil för ett SM. Men jobbar nu och har inte tillgång till något reglemente så det är svårt att kolla.

håkan skrev:
under punkt 1.7

"Loppets längd bestäms utav tävlingsledningen. Antal varv som ska köras delges vid förarsammanträdet."

//håkan

EDIT: Kan det vara andra regler för SO som folk blandar ihop det här med?

Pungt 1.7 är ju från Minimoto SR...

Men det är klart, vi kan ju köra på 350m bana som är minst 5 meter bred också ;)

Last edited:
oFFkeFF skrev:
Pungt 1.7 är ju från Minimoto SR...

Men det är klart, vi kan ju köra på 350m bana som är minst 5 meter bred också ;)
är det bara jag som är jävligt trött efter 11:a timmars sömn eller? ;)

Torkel skrev:
Jepp, jag har också för mig det. I alla fall minst 4 mil för ett SM. Men jobbar nu och har inte tillgång till något reglemente så det är svårt att kolla.

finns ju på www.svemo.se ;)

och det var som så att ajg sökte i det om längd på banor och vad jag kunde hitta så fanns det ju inget sånt i SVEMO reglementet.... förutom då minimotos ;)

//håkan
http://www.svemo.se/file_out.php?id=202

Kan någon som är mindre trött än jag läsa regelmentet, återkomma med OM det står nåt, är trött på spekulationer.

//håkan

Hur som helst så käns ju 12 varv på tok för kort. Här han man varit i Linköping sedan torsdag kväll, tränat, och kvalat i flera dagar. Och så är racet över på 10 minuter.... Och en del kör bara 10 varv...

Varför kan man inte köra lika länge på söndagen som på lördagen om det nu är ont om tid. På lördagen kör man ju från 08:30 till 18:30. Men på söndagen kör man bara 09:00-16:40.
Dom 2.20 som man kör kortare på söndagen borde väl räcka till så att alla får köra dom 16 varv som det brukar vara?
Och om det inte räcker ändå, varför kör man t.ex inte R600 B-final på lördagen?

Menar inte alls att klaga på dom som organiserar tävlingen, ni gör ett grymt jobb, det är alltid bra organiserat i Linköping. Vill bara komma med förslag....

håkan skrev:
finns ju på www.svemo.se ;)

och det var som så att ajg sökte i det om längd på banor och vad jag kunde hitta så fanns det ju inget sånt i SVEMO reglementet.... förutom då minimotos ;)

//håkan
http://www.svemo.se/file_out.php?id=202

Kan någon som är mindre trött än jag läsa regelmentet, återkomma med OM det står nåt, är trött på spekulationer.

//håkan

Det finns inte där i längre vad jag kan se. Har väl försvunnit kanske. Kan iofs stå i FIM's regler också, om nationella mästerskap, EM och VM.

Macke skrev:
Hur som helst så käns ju 12 varv på tok för kort. Här han man varit i Linköping sedan torsdag kväll, tränat, och kvalat i flera dagar. Och så är racet över på 10 minuter.... Och en del kör bara 10 varv...

Varför kan man inte köra lika länge på söndagen som på lördagen om det nu är ont om tid. På lördagen kör man ju från 08:30 till 18:30. Men på söndagen kör man bara 09:00-16:40.
Dom 2.20 som man kör kortare på söndagen borde väl räcka till så att alla får köra dom 16 varv som det brukar vara?
Och om det inte räcker ändå, varför kör man t.ex inte R600 B-final på lördagen?

Menar inte alls att klaga på dom som organiserar tävlingen, ni gör ett grymt jobb, det är alltid bra organiserat i Linköping. Vill bara komma med förslag....
Anledningen till att det slutar 16,40 på söndagen är att vi inte har tillstånd att köra längre (tror t om att vi tullat lite övertid som läget är nu)

LOTTAK skrev:
Anledningen till att det slutar 16,40 på söndagen är att vi inte har tillstånd att köra längre (tror t om att vi tullat lite övertid som läget är nu)

Jamen kan vi inte tävla på lördagen istället då :confused: ....och på söndag kan alla umgås och ha eftersnack. Vi slåss om startpositionerna vetja !!!

Det här är ju kanon jag brukar ju krokna efter 5 varv sen köra en 10-15 på villja. Nu kan jag ju kanske hålla ut 7 och köra tre på mjölk armar. Det kommer bli hur kul som helst. Sisten i lecan är en fraggel :yoparty

björn

Mulles skrev:
Vi slåss om startpositionerna vetja !!!

Jag är på! Ska vi ha regler eller? Ska alla möta alla eller? I så fall stannar jag i hörnet till de flesta är ute...

Men allvarligt talat så blir det nog bra med färre varv också...de flesta verkar ju ha en åldrings kondition så det kanske blir lite jämnare race på detta viset.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back