Race idag!! Äntligen uppehåll nästan hela dagen

needthespeed

Husa rules!
Gick med
29 Apr 2006
Hoj
Husaberg 650
Fick nu äntligen tillfälle att köra Husan varm och både testa den på kurviga asfaltvägar och på ännu mindre grusvägar.

Husaberg 650 2002 600mil.

Går som en dröm och drar fint som snus genom alla växlar. Det som överraskade mest var ändå att uppe mot 160 var det stabil och fin utan att jag hann bli speciellt rädd (hojen väger ju inte så mycket).

Lite frågor till er som har kört ett tag:

Vad kan topphastigheten vara på en Husa 650

Hur mycket soppa drar en Husa 650? Tycker att soppan försvinner ganska snabbt...fast det blir ju ganska mycket gasa givet.

Någon som har varit med om att de främre motorfästerna har spruckit?Har fixat min nu sporadiskt med en järnbit och ett par M8 bultar i väntan på att folk kommer till jobbet imorgon.

Smäller ganska friskt när jag växlar ner fast jag antar att det SKALL vara så på en sådan hoj?

Bifogat

• Husarules.JPG
    Husarules.JPG
    114 KB · Visningar: 51
Har för mig toppfarten ska ligga runt 200 på en husa.
Självklart kan drevning spela in.

Får min att utan problem dra uppimot litern så om du ligger det är det nog inget "fel".

Grattis till grym hojj btw :yoparty

needthespeed skrev:
2128195 Fick nu äntligen tillfälle att köra Husan varm och både testa den på kurviga asfaltvägar och på ännu mindre grusvägar.

Husaberg 650 2002 600mil.

Går som en dröm och drar fint som snus genom alla växlar. Det som överraskade mest var ändå att uppe mot 160 var det stabil och fin utan att jag hann bli speciellt rädd (hojen väger ju inte så mycket).

Lite frågor till er som har kört ett tag:

Vad kan topphastigheten vara på en Husa 650

Hur mycket soppa drar en Husa 650? Tycker att soppan försvinner ganska snabbt...fast det blir ju ganska mycket gasa givet.

Någon som har varit med om att de främre motorfästerna har spruckit?Har fixat min nu sporadiskt med en järnbit och ett par M8 bultar i väntan på att folk kommer till jobbet imorgon.

Smäller ganska friskt när jag växlar ner fast jag antar att det SKALL vara så på en sådan hoj?
skumt, min låter inte alls när jag växlar, om jag inte hade känt klicket så är det nästan så att jag hade undrat om jag fick i den (+ att känslan ändras nämnvärt såklart)

Baktänder=smäller,,,,

Sorrrrry, borde ha varit lie mer tydlig. Växellådan funkar hur bra som helst så där inga problem.Däremot baktänder den rejält när jag växlar mer från högre varv.För mig första racehojen av den här kalibern så är inte så beläst vad som är normalt.

Topfarten på min slitna gamla husa 02 var 180km/h

Att den smäller har nog med att göra att avgassystemet läcker in luft nånstans. Ofta brukar det spricka längst fram på grenrören eller så brukar den läcka i ljuddämparen.

needthespeed skrev:
2128306 Sorrrrry, borde ha varit lie mer tydlig. Växellådan funkar hur bra som helst så där inga problem.Däremot baktänder den rejält när jag växlar mer från högre varv.För mig första racehojen av den här kalibern så är inte så beläst vad som är normalt.
aaaaa okej, tänkte det för om det smäller rejält när du växlar ska du nog ta och fundera lite över din teknik :lol

Tätningspasta gör susen...

Okidoki,

Kommer att kolla igenom detta under veckan och tror att det läcker in vid mittersta skarven där fjädrarna skall hålla delarna together.

Lätt att fixa om det är där. :lol

Uppe i 180 börjar varvet kännas rättså ohälsosamt.
Räkna med att den drar 1 liter per mil iaf om du ligger på litegrann...

Är det inte bättre att hålla sig till denna tråden än att starta en ny?

Japp,försöker att lära mig metodiken...

Är det inte bättre att hålla sig till denna tråden än att starta en ny?[/QUOTE]

Skall tänka på detta,har inte riktigt fattat hur allt funkar...

Ny hoj och månge frågor du vet! :hihi

needthespeed skrev:
2128644 Skall tänka på detta,har inte riktigt fattat hur allt funkar...

Ny hoj och månge frågor du vet! :hihi

Det blir ju om inte annat jobbigt för oss som vill hjälpa till att hoppa fram och tillbaka hela tiden mellan trådarna :)
Ja fråga på du bara! Det finns även många svar i gammla trådar, om du söker lite.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT