Race i Evergem

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
Kom precis hem ifrån ett race i Evergem.
Kul att träffa alla gamla polare men djävligt tungt också. Fick kämpa hårt för att inte släppa ifrån mig en tår idag.

Tung bana, djävligt skitig men Stefan Everts var där och körde och vann med ett halvt varv. Han slår i vanliga fall inte fullblodsproffsen i motard men på en bana som mer eller mindre var cross runt om efter ett tag regerade han.

Lägger in några bilder. Nån på Everts, nån på en 2-hjulsdriven Yma och en för att visa skillnaden på Belgien och Sverige. ;)
Samt en Kawa, tror inte många har sett dem i Sverige. Joint Venture hojen med Suzuki. I grund och botten en grön DR-Z.

650 vanns för övrigt av en kille jag aldrig torskat mot, gjorde inte saker och ting lättare... :o(

Daniel

Bifogat

• D 054s.JPG
    D 054s.JPG
    39.5 KB · Visningar: 100
  • D 053s.JPG
    D 053s.JPG
    36.9 KB · Visningar: 101
  • D 038s.JPG
    D 038s.JPG
    46.4 KB · Visningar: 97
  • D 028s.JPG
    D 028s.JPG
    53 KB · Visningar: 105
Coolt att Everts var med. :yoparty Vilken Kawa menar du? 250F crossen är i alla fall Kawas chassi och Sukas motor. Vet inte hur det är med 450:n.

Last edited:
KX 450

Har alla bilder (finns dessutom några fler) i stort format om nån skulle vilja ha för övrigt...

Hade inte tillräckligt mycket minne kvar i kameran...
Tyvärr...

Daniel

ypvs skrev:
Kom precis hem ifrån ett race i Evergem......
Kul med lite internationell flärd här på forumet :tummenupp

Skillnad Belgien - Sverige.... hmmmm.... vad skulle det nu kunna vara :confused: Språket ? :rolleyes:

Skall du till Superbiker och kolla åxå ? I så fall kan du väl ha vänligheten att flärda till det ytterligare här på SH.

.

Tänkte nätrmast på pappan som stod och drack bärs med sin 11 åring.

Det finns iofs en teoretisk åldersgräns här men är du över typ 12 så är det ok. Har du farsan med dig så skulle ingen tveka att servera en 10 åring här. :hihi

Ser inte ut att bli Superbiker, lite synd för jag hade lite kneg åt en förare med goda vinschanser om jag hade kunnat vara där.

Daniel

ypvs skrev:
Tänkte nätrmast på pappan som stod och drack bärs med sin 11 åring.
Jag var nog lite otydlig och min ironi kanske inte gick fram men det var faktiskt den bilden jag syftade på åxå.

Mettet.... Synd, då får man hoppas någon av svenskarna som åker ner kommer fota och skriva av sig lite. Och nån liten [halv]officiell filmsnutt med Metzger eller nån annan lirare som showar (som förra året) vore ju heller inte fel.

.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...