Race eller "road" däck?

P-son skrev:
Men GAAAAAAAAH nu har de såklart börjat posta en tråd om 180 vs 190 bredd bak. Vad ska man ha? Jag har beställt ett 190 men det e nog inte försent å ändra sig!? Vad ska man ha? Snälla Mattias. Du VET! Vad ska man ha? I trust you with my life (eller iaf med plånboken)... Vad tycker ni som har testat?

:brinnerup

Det ser ju ballare ut med 190, och har du en sextumsfälg ska du ha det. Skillnaden folk säger sig märka mellan 180 och 190 är förmodligen skillnaden mellan plattslitet och nytt däck.

Mattias skrev:
Det ser ju ballare ut med 190, och har du en sextumsfälg ska du ha det. Skillnaden folk säger sig märka mellan 180 och 190 är förmodligen skillnaden mellan plattslitet och nytt däck.

Ehhhh om jag besöker ett orakel förväntar jag mig ett klarare svar än så... :tungan

tq skrev:
Dunlop 207 håller länge.
Hyffsat bra grepp också. Har bara fått släpp bak en gång, men då var det tokblött ute och rejält gaspådrag.

Jag kan åxå rekommendera Dunlop D207 om man ska åka väg. Håller oftast närmare 600 mil och har godtagbart grepp. Jag körde med det i flera år tills jag började med beg. rennsport och jag var alltid nöjd med det. Då körde jag inget på bana så hur det beter sej där kan jag inte uttala mej om, men kör man en sporthoj så hamnar man väl förr eller senare på en bana så de egenskaperna bör man åxå tänka på tycker jag.

P-son skrev:
Ehhhh om jag besöker ett orakel förväntar jag mig ett klarare svar än så... :tungan

Mattias har talat. Om du inte förstår Hans svar, så är det pga att du inte är mogen att ta emot Hans insikter.
:Bugar

Kör 180.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP