Race ECU

gsxr1200 skrev:
Då vågar jag inte köpa den, dom svarade på mail att den skulle passa, enligt säljare Malorie Yoshimura.
Skillnaden mellan boxarna är att kitboxen saknar tändningslås, spärr för kopplingshandtag, spärr till stöd osv.

Med ett kopplingsschema kanske man kan modda så det funkar, men det är mer bekymmer än att byta kabelmattan.

Yoshimuras race-ECU (blanda inte ihop med EMS) kräver annan kabelhärva.
Höjer även varvstoppet något och rekomenderas inte tillsammans med pumpsoppa.

EMSen är fräck med tillbehör som bl a map-switch (lustgas tex).
Kostar betydligt mer än PCn. För de allra flesta som inte ska trimma järnet så räcker PC3USB gott och väl.

-Vem säljer Ignitech i Sverige???

-Vad kostar en box som man kan köra landsväg med (alltså tändningslås/macksoppa)???

-Vem mappar den???

//Johan

Nr:18 skrev:
Yoshimuras Kit-ECU funkar endast tillsammans med kitkabelmatta! Kostar ca 12K för hela elsystemet inkl ECU. Menar du EMS-systemet så motsvarar det en powercommander.
Jag hade kitelsystem på min 750 -00:a, med akrasystem fick jag ut 138 på hjulet utan att bearbeta motorn.

Är du säker på det? Och i så fall varför? Jag blir själv inte klok på det.
Varför kan man inte ha org.kabelstam till Yoshi kit CDI box??
Det enda som skiljer dem åt är uttagen för lysen/tändningslås väl????
Please explain...

majtii skrev:
Yoshimuras race-ECU (blanda inte ihop med EMS) kräver annan kabelhärva.
Höjer även varvstoppet något och rekomenderas inte tillsammans med pumpsoppa.

Varför rek. det inte att köra på macksoppa (=95 oktan). Jag vet att den ändrar i tändningen också. Går det att köra på Shells nya 99-100 oktaniga super duper macksoppa då??

gixxxerracing skrev:
Vad kostar en box som man kan köra landsväg med (alltså tändningslås/macksoppa)???
-Vem mappar den???

Vad är det för fel på good ol' Power Commander?

maxximus skrev:
Varför rek. det inte att köra på macksoppa (=95 oktan). Jag vet att den ändrar i tändningen också. Går det att köra på Shells nya 99-100 oktaniga super duper macksoppa då??

Finns olika race-ECUer.
Tar man R1000 tex så misstänker jag att K3/K4 boxen är en 16-bitars och då passar inte kontaktstyckena. Finns dessutom en type-A som tillåter 12500 rpm och type-B som tillåter 13100 rpm.

Till 750K4 finns det en Y-splitter som kopplas till org.härvan.
Osv.

Varför man måste byta härvan? Tja, [spekulerar] kan vara så att de anser att det är en del i ett racekit och ska inte användas på gata. De kanske håller hårt i att den inte är streetlegal.

Det rekommenderas inte att användas med pumpsoppa. Du kan säkerligen trycka i boxen och tanka som vanligt utan problem.
Däremot är boxen tänkt att användas tillsammans med andra kit-delar, tex andra kammar och toppackning. Det i kombination med flyttad tändning gör att 98 eller helst ännu bättre krävs.

Men för de flesta dödliga (om man inte rejsar och reglementet sätter käppar i hjulet) funkar PC3an precis lika bra till betydligt mindre pengar.
Vill man ändå kladda med tändningen kan man köpa sig PC3Ren isf.

gixxxerracing skrev:
-Vem säljer Ignitech i Sverige???

-Vad kostar en box som man kan köra landsväg med (alltså tändningslås/macksoppa)???

-Vem mappar den???

//Johan
Ignitech säljs i norden av Midtfyns MC i danmark. www.midtfyns-mc.dk
Ring och prata med karsten, han har bra support om du får problem också. Ignitechboxen har fördelen att den kan användas till de flesta hojmodeller endast genom att byta en liten kabeladapter och programmera om boxen med en vanlig pc.

maxximus skrev:
Är du säker på det? Och i så fall varför? Jag blir själv inte klok på det.
Varför kan man inte ha org.kabelstam till Yoshi kit CDI box??
Det enda som skiljer dem åt är uttagen för lysen/tändningslås väl????
Please explain...

Kabelmattorna är inte likadant kopplade, därför passar inte kitboxen med originalmattan. Hojen startar inte, helt enkelt. Går säkert att lista ut hur man ska koppla, men då behövs lite elkunskaper och ett elschema.

GSX-R1000

32 bit på 03-
16 på 01-02

majtii skrev:
Finns olika race-ECUer.
Tar man R1000 tex så misstänker jag att K3/K4 boxen är en 16-bitars och då passar inte kontaktstyckena. Finns dessutom en type-A som tillåter 12500 rpm och type-B som tillåter 13100 rpm.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt