Race ECU

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Hej...
Undrar över hur det är med tex Yoshimuras race ECU
-vad kostar ECU´n???
-kan man bara använda ECU´n utan att byta kabelhärva???
-Vad tjänar man på det???
-Mappar man hojen i bänk???
:va
Tack på förhand...
//Johan

Last edited:
gixxxerracing skrev:
Hej...
-vad kostar ECU´n???
Tack på förhand...
//Johan

Troligtvis är det bara att byte ECU:n ja. Vad man vinner på det i just det här fallet vet jag inte, men man kan tänka sig att den t.ex. tillåter motorn att varva lite mer och kanske är tändning och insprut mer inställda för prestanda än bränsleekonomi och driftsäkerhet.

Om du menar Yoshimura EMS så kopplas den in till antingen orginal kabelhärva eller till yoshis egen racekabelhärva. Den fungerar på samma sätt som Powercommander men har fler funktioner. Ja den måste mappas i bänk.

Deras utbytes ECU skiljer sig mot en orginal såtillvida att den har en annan inbyggd mapp den är som jag förstår det inte pogramerbar utan används nog i raceklasser där man inte får åka med poggramerbara styrenheter (de har en massa kosntigt skit på andra sidan pölen) Kostnad ca 500$ kolla med www.boove.se vad den kostar i sverige.

Boris JR skrev:
Om du menar Yoshimura EMS så kopplas den in till antingen orginal kabelhärva eller till yoshis egen racekabelhärva. Den fungerar på samma sätt som Powercommander men har fler funktioner. Ja den måste mappas i bänk.

Deras utbytes ECU skiljer sig mot en orginal såtillvida att den har en annan inbyggd mapp den är som jag förstår det inte pogramerbar utan används nog i raceklasser där man inte får åka med poggramerbara styrenheter (de har en massa kosntigt skit på andra sidan pölen) Kostnad ca 500$ kolla med www.boove.se vad den kostar i sverige.

Om man har powercommander avgas m.m hur mycket effekt kan man pressa ur en gsx-r600-03 om man portar toppen???
Har 105.9bhp nu i hojen...(ej portad)

gixxxerracing skrev:
Om man har powercommander avgas m.m hur mycket effekt kan man pressa ur en gsx-r600-03 om man portar toppen???
Har 105.9bhp nu i hojen...(ej portad)
Varför trimma en 600:a som ska gå på gata? :va
byt till en 1000, sen trimma.. :tummenupp

gixxxerracing skrev:
rookie 600 kanske!!!
:)
sälj din orginalhoj och köp en färdigkittad superspurt hoj, de är ganska billiga nu då R600 är enda klassen som de får köras i....... :tummenupp
Då får du allt på en gång, fjädring,effekt,reservdelar,fälgar m.m.

fezt skrev:
sälj din orginalhoj och köp en färdigkittad superspurt hoj, de är ganska billiga nu då R600 är enda klassen som de får köras i....... :tummenupp
Då får du allt på en gång, fjädring,effekt,reservdelar,fälgar m.m.

Vilken r600 hoj för ca:40 000 är mest konkureskraftig???

gixxxerracing skrev:
Hej...
-vad kostar ECU´n???
Tack på förhand...
//Johan
Yoshimuras Kit-ECU funkar endast tillsammans med kitkabelmatta! Kostar ca 12K för hela elsystemet inkl ECU. Menar du EMS-systemet så motsvarar det en powercommander.
Jag hade kitelsystem på min 750 -00:a, med akrasystem fick jag ut 138 på hjulet utan att bearbeta motorn.

Så en mapp passar alla cyklar? det låter konstigt :va

Boris JR skrev:

gsxr1200 skrev:
Så en mapp passar alla cyklar? det låter konstigt :va
Nej, en mapp passar inte alla hojar. Den går att programmera med en speciell box som välsorterade verkstäder har. Med den går det att ställa boxen till din hoj. Dock är originalmappen i kitboxen ganska rätt om man har ett helsystem av bra modell. På min hoj behövdes endast mindre justeringar.

fezt skrev:
din hoj, fast raceklar... http://www.roadracing.se/Sections/Classifieds/?action=view&GID=3839
Kristoffers hoj är bra kittad... http://www.kspracing.com/
vet inte vad han vill ha dock,,,

Men du får ju mer än 40' för din hoj !? :va Plus att om du ska kitta din hoj plus reservdelar så skenar det snabbt iväg...

Ja bygger inte på den jag har men en likadan kanske...
finns ju samma hoj från 01-03, så det borde väl finnas en del raceklara till salu antar jag... :va

Nr:18 skrev:
Yoshimuras Kit-ECU funkar endast tillsammans med kitkabelmatta! Kostar ca 12K för hela elsystemet inkl ECU. Menar du EMS-systemet så motsvarar det en powercommander.
Jag hade kitelsystem på min 750 -00:a, med akrasystem fick jag ut 138 på hjulet utan att bearbeta motorn.

Vad ger en gsx-r 750-00:a fast med powercommander & tremod istället för race ECU???

138bhp lät som en hög siffra utan att bearbeta motorn. :tummenupp

Den Yoshimura ECU(12,5k rpm) jag har funderat på ska enligt dom funka med orginal kabelstam och PC el EMS.

gsxr1200 skrev:
Den Yoshimura ECU(12,5k rpm) jag har funderat på ska enligt dom funka med orginal kabelstam och PC el EMS.
Är det en Yoshimura kitbox kan jag garantera att den inte funkar med originalmattan,jag har testat så jag vet.

gixxxerracing skrev:
Vad ger en gsx-r 750-00:a fast med powercommander & tremod istället för race ECU???

138bhp lät som en hög siffra utan att bearbeta motorn. :tummenupp
Har sett bänkningar i samma bänk på ca 130-132 med den setupen.

Den här är det jag har tittat på stock no:404-503-0000

Bifogat

• ECU.gif
    ECU.gif
    40.8 KB · Visningar: 84
gsxr1200 skrev:
Vilket är det bästa systemet för en gathoj man vill ha riktigt med pulver i???
själv kör jag med pc3 usb+tremod...

gsxr1200 skrev:
Om du tänker köpa den så rekommenderar jag att begära bytesrätt, för det kommer inte att funka utan kabelmattan :)

gixxxerracing skrev:
Kan rekommendera Ignitech, www.ignitech.cz
Fullt justerbart, stöd för quickshift, möjligt att koppla in lustgas, mm,mm

Vi har kört med det hela säsongen utan problem, hojen är bänkad hos MJP engineering till 174 hk på hjulet. Liiite mer än original, ca 150 på hjulet.

Då vågar jag inte köpa den, dom svarade på mail att den skulle passa, enligt säljare Malorie Yoshimura.

Nr:18 skrev:
Om du tänker köpa den så rekommenderar jag att begära bytesrätt, för det kommer inte att funka utan kabelmattan :)

Själv har jag satt i Yoshimura type R kammar och då rekomenderas att använda deras ECU men det är nog bara för att sälja mer av deras saker.

gixxxerracing skrev:

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...