Goodstuff skrev:Har inga bilder på den men jag har sett både bilder och bilen i verkligheten. Det är en kille som har en gammal Volvo 245 som han byggt en utdragbar ram där han lägger sin Ducce på sidan och skjuter in den i bilen. Ascoolt.
Så här:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Goodstuff skrev:Har inga bilder på den men jag har sett både bilder och bilen i verkligheten. Det är en kille som har en gammal Volvo 245 som han byggt en utdragbar ram där han lägger sin Ducce på sidan och skjuter in den i bilen. Ascoolt.

Ap ap ap,samma motor i alla vito cdi.Jösse skrev:Har en kompis som har en Mercedes vito 108 cdi på 80 hp (minsta motorn)
Går bra o snålt tar ca 0.75 vid långfärd.
Det går lätt in två racerhojar + massa grejor.
Zmurfen skrev:Ap ap ap,samma motor i alla vito cdi.
Endast styrboxen som skiljer.
Hade själv en 108cdi -02 på 80 friska som kcr fixade till =147hk.
Plöstsligt både rolig o snabb![]()
Finns ingen anledning o slänga pengarna på 110,112.
Så lite så.Medin skrev:Det där var bra att veta, tack![]()
Zmurfen skrev:Så lite så.![]()
Enda problemet med 147hk versionen e att det inte e en lös
box du kan ta med dig utan ingreppet görs i själva styrboxen
och således måste sitta kvar när du säljer den.
Och boxarna går ej att flytta mellan olika vitos pga startspärren.
Ok, ...så här då ?Medin skrev:Jo jag kan väll köpa en större buss, det är väll inte det som är problemet. Jag har inte råd att ha två bilar och jag har bara en parkeringsplatts så "race bussen" kommer även att fungera som vanlig personbil. Det känns lite jobbigt att ha en stor Merca buss med tanke på detta. Har tänkt på en Astro cargo eller en Merca Vito, de är ju lite större. Men det hade vart smidigt om hojen hade gått in i en lite minde bil som tex Jumpy osv. Jag får helt enkelt kolla runt lite.
Zoidberg skrev:Ok, ...så här då ?
JajemänMedin skrev:Ok, men det går väll att lägga in den gammla programvaran igen om man vill ha tillbaka ursprungseffecten?
Nyteknik skrev:Påhittigt. Men mindre kul om man skulle krocka.![]()
Nyteknik skrev:Påhittigt. Men mindre kul om man skulle krocka.![]()
Jag har också funderat på Expert (finns både som Peugot och Citroën). Enligt databladet ska lastutrymmet vara 206 cm i golvhöjd, är det lika långt en meter upp borde det gå bra rakt! Dörröppningen verkar också fullt tillräcklig. Och bränsleförbrukningen verkar minst sagt överkomlig. I nödfall borde man kunna sova i den också... Vore kul att höra fler konkreta erfarenheter.Medin skrev:Är det någon som vet hur det funkar att ha en Citroen Jumpy, Peugot Expert eller Fiat Scudo som "race buss". De verkar ju ganska stora i skåpet. Har aldrig sett någon live, men man bode väll kunna få in en cykel och lite grejer?
SENSEI skrev:Har kört jumpy i som tjänstebil i 1år. Är servicetekniker...
Väggen i min bil är rak. Dvs samma mått hela vägen upp.
Bränslesnåla är de också...
Men kvaliten... hua...
Standard fel på alla jumpy är att växellådorna läcker in vatten.
Vi har 2 st kvar på firman. Båda har förbrukat varsin växellåda. Samt renoverat en varsin. Och den ena¨iaf är på gång igen.. Trots cittrans modifiering för att lådorna ska tåla vatten bättre.
Luftintaget är så utformat så att det regnar vatten rakt ner i cupefläkten. Vilket medför att den lägger av. Vatten kommer dessutom ner under mattorna i cupen... under stolen sitter datorboxen. Kan mycket lätt bli vatterfyld.
Och det ger en massa kufiska fel i elektroniken...
Jag skulle aldrig privat köpa denna bilmodell....
Stämmer utmärkt det du hört om viton,rostar gör dem.Medin skrev:Ok, är det just en årsmodell som det gäller eller är alla likadana? Har en kompis som har en jumpy som tjänste bil och han säger att den funkar skit bra. Han säger därimot att Merca Vito är en skit bil, rostar osv, trots att det är en 01:a. Men här på SH har jag pratat med flera som tycker att Vion är kanon. Så frågan är vad skall man välja? Man vill ju inte köpa en bil för 60-70 000:- som är kass.
Zmurfen skrev:Stämmer utmärkt det du hört om viton,rostar gör dem.
Polaren har en -01 som ser för jävlig ut,min va en -02 som bara hade
gått 1500mil när jag fick den.Skötte den som ett barn men det va på
g när jag sålde den ändå,då hade den gått 6500 mil.
Problemet e att där e inget rostskydd när bilen,går ju att fixa för en billig peng
men vet man inte om det så e det ganska kört.
Om jag inte minns fel så va det ingen vito?Webspy skrev:Vår vito -02 som hade gått 36.000 mil var inte rostig.
Sålde den för 45´ förra veckan !
(men massa andra intressanta elfel istället)
Zmurfen skrev:Om jag inte minns fel så va det ingen vito?
Det va väl en V 220?
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!