Rabatt på tillbehör vid köp av ny hoj

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Frågade om pris på en ny hoj med lite extra utrustning, rent köp och snabb affär, fick inget superpris och frågade ifall han kunde ge rabatt på kläder vid köpet, 10% kunde han sträcka sig till..., är det inte lite snålt?, har fått minst 15% vid enbart köp av kläder tidigare på en annan firma.

Hur ska man göra för att få bra pris när man köper ny hoj?, säljarna har haft mig på kroken många gånger men de lyckas inte sälja.

Klassika, spela ut butik mot butik. Dvs:

-jag får ju hojen x kronor billigare hos BosseStefans MC och 20% rabatt på kläder, fri första service, kan du ge mej samma?

Tycker jag brukar funka om man verkligen vill ha hojen och slår till där man får bäst deal.

ok, ska kolla, skulle kanske talat med en annan säljare på firman men funkar väl inte riktigt nu när jag redan snackat med en.

Fråga inte om du kan få si eller så, utan säg: Jag är intresserad av den här hojen, jag köper den om jag får det och det på köpet, inte annars. Har funkat bra för mig. Man får vara bestämd och visa att man inte är nån gröngöling på området. Eller åtminstone ge sken av det.

Låter VÄLDIGT snålt!

Jag prutade ned min hojj till 100 000:- inkl skivlås och första servicen från 133.900:-!

Bara att köra, vill de ha affär så vill de - om inte... Well, det finns flera!

OBS! Detta var en lagerhoj!

Fråga inte om du kan få si eller så, utan säg

jag inledde med att fråga ifall jag kunde få ett bra pris vid rent köp, svar:

"det är väl ingen skillnad vid rent köp eller inte"

ska prova den där varianten då jag vet exakt vad jag vill ha med

träffar jag mest gröngölingar till säljare?

Låter VÄLDIGT snålt!

Jag prutade ned min hojj till 100 000:- inkl skivlås och första servicen från 133.900:-!

bra jobbat, kan jag anlita dig som köpare? :D

Last edited:
bra jobbat, kan jag anlita dig som köpare? :D

Javisst, jag älskar att pruta!

Men alvarligt talat, jag har prutat och tjafsat på allt från skinnjacka till bil - lite skojj faktiskt och det fungerar bra!

En prislapp är vad säljaren TROR att produkten är värd - det köparen är villig att betala är det den ÄR värd!

Mycket enkelt på lagervaror, speciellt nu när sommaren snart är över!

Vill du ha hjälp så PM:a! :tungan

jag inledde med att fråga ifall jag kunde få ett bra pris vid rent köp, svar:

"det är väl ingen skillnad vid rent köp eller inte"

ska prova den där varianten då jag vet exakt vad jag vill ha med

träffar jag mest gröngölingar till säljare?

Jag menade att man inte får visa sig FÖR intresserad av just den hojen, dvs, du köper bara den om du får som du vill, annars kan du säkert hitta en likadan nån annanstans osv, och det fattar dom självklart. Man får helt enkelt inte ge sken av att vara en gröngöling när det kommer till affärer, för den svagheten spelar dom ju på direkt, det är deras jobb. Jag har gjort ett par dåliga affärer och förhoppningsvis lärt mig något av det!

Och självklart förstår säljaren att det är skillnad på rent eller inbyte, du ska få ett bättre pris om du inte har inbyte, Period! Men det är ju en del av retoriken dom använder sig av ibland.

Man måste iofs göra skillnad på tillbehör och kläder ( olika marignaler.. ) Men ska du köpa hoj samtidigt så borde du kunna pruta några tusenlappar på hojjen, men framförallt få med saker för några tusen gratis! ger han bort saker som han har marginal för så svider det ju mindre i kassan än att sänka priset på hojjen!

Men som nån sa tidigare.. Gå dit och säg va du är beredd att betala och fråga om ni ska göra affär?

Javisst, jag älskar att pruta!

Men alvarligt talat, jag har prutat och tjafsat på allt från skinnjacka till bil - lite skojj faktiskt och det fungerar bra!

En prislapp är vad säljaren TROR att produkten är värd - det köparen är villig att betala är det den ÄR värd!

Mycket enkelt på lagervaror, speciellt nu när sommaren snart är över!

Vill du ha hjälp så PM:a! :tungan

Hör av mig till dig nästa gång det är dags :tummenupp

Jag tycker det är svårt när man inte vet vilka marginaler säljaren har.

Jag menade att man inte får visa sig FÖR intresserad av just den hojen

Och självklart förstår säljaren att det är skillnad på rent eller inbyte, du ska få ett bättre pris om du inte har inbyte, Period! Men det är ju en del av retoriken dom använder sig av ibland.

Jag vet vad jag vill ha och säger det så det funkar kanske inte, jag är rakt på men så blir det ingen affär heller då jag får mothugg direkt när jag frågar om bra pris och jag ringer inte tillbaka.

Men som nån sa tidigare.. Gå dit och säg va du är beredd att betala och fråga om ni ska göra affär?

jag får byta taktik helt enkelt, jag är väl för snabb men så är jag kanske bästa kunden också med minsta möjliga arbete, de kanske är för vana att folk tjatar om priset, jag återkommer inte istället då jag tappat suget.

Last edited:
jag får byta taktik helt enkelt, jag är väl för snabb men så är jag kanske bästa kunden också med minsta möjliga arbete, de kanske är för vana att folk tjatar om priset, jag återkommer inte istället då jag tappat suget.

Jag är lite lika.. Bestämmer mig snabbt och vet oftast va jag vill ha när jag kommer. ( lite säljarens dröm ) Men jag tjatar om priset om ajg tycker det behövs. Men vet oftast innan vad jag vill betala och går om det blir för fel..

Men som sagt! testa igen! gå dit och säg typ.. Jag har bestämt mig att jag vill ha hojjen, MEN om jag betalar fullt pris så vill jag ha det här på köpet: xxx Ska vi göra affär? Är det skäligt så tackar ingen hungrig säljare nej inte :yoparty

Fick nästan 10% i presentkort när jag handlade,utan förhandling bara frågade om priset innan vi skrev och blev erbjuden det.
Var nöjd så så jag orkade inte tjata utan skakade tass och skrev istället.

Henrik

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back