Rabaconda Street "Däckmaskin", är det bra?

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Lite sugen på att unna mig en Rabaconda Street. Filmer jag sett på nätet verkar grejerna fungera väldigt bra. Någon som har andra erfarenheter än "Reklamfilm"

1720687878553.png
 
Har bara erfarenhet av crossmodellen. Funkar bra. Gjort några mittstolpar för andra diametrar på hjulaxlar till den. Deras däcksjärn är dom bästa jag använt. Verkar som dom är duktiga på att göra bra grejer. Så jag tror streetmodellen är bra också.
 
Har bara erfarenhet av crossmodellen. Funkar bra. Gjort några mittstolpar för andra diametrar på hjulaxlar till den. Deras däcksjärn är dom bästa jag använt. Verkar som dom är duktiga på att göra bra grejer. Så jag tror streetmodellen är bra också.
Samma här. Dock är crossmodellen sämre lämpad för 170 breda bakdäck… vilket gör att vi överväger en Street istället (får sälja den gamla till någon som kör 21/18-hojar)…
 
Måste rapportera. Fick hem och testade idag. Jag är fan imponerad. Den är verkligen skitbra. Så många välgjorda detaljer.
Priset kommer jag att glömma fort. Den är värd sina pengar.
 

Bifogat

  • IMG_0820.jpeg
    IMG_0820.jpeg
    303.2 KB · Visningar: 56
  • IMG_0821.jpeg
    IMG_0821.jpeg
    547 KB · Visningar: 56
  • IMG_0819.jpeg
    IMG_0819.jpeg
    276.7 KB · Visningar: 55
Har en, relativt nyligt införskaffad. Väldigt smidig, robust och otroligt populär i depån om inte en riktig däckkrängarmaskin finns. Att allt får plats i en väska är en riktigt stor bonus.
 
Samma här. Dock är crossmodellen sämre lämpad för 170 breda bakdäck… vilket gör att vi överväger en Street istället (får sälja den gamla till någon som kör 21/18-hojar)…

Hur breda däck klarar er maskin av?
 
Hur breda däck klarar er maskin av?
Den klarar av 170-däck men problemet är ffa att BMW har enkelsving och bakfälg med stort centrumhål och offset. Nu har jag bytt tiotalet däck ändå men Street passar förstås våra syften ännu bättre.

Men den vanliga Rabacondan är otroligt bra ändå och har verkligen betalat sig de fyra år vi haft den.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top