R600 2004

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Satt och kollade hur snabbt det gick foerra aaret och forst nu slog det mig hur illa det aer. Trodde 12or pa aasen aer farligt bra men det skulle knappt raeckt till top-10 juh! :(
Hur ser det ut i aar. Aer det manga som klassat upp sig. Sen skulle det vara kul att veta om det aer nan haer pa forumet som ligger bra till for att vara i topp i R600. Vilka aer dom heta namnen? (Forutom migsjaelv, Jocke och Mad-Moose daa!)

Ställer jag upp är jag lätt top 10 ... eller ja, hur var det nu. Kanske inte ändå... ehhh :D

Lycka till under säsongen! Hoppas jag får ihop min hoj och får åkt nån tävling i år. Skulle va grymt kul att fajtas lite !

mvh Fredrik

Don Quixote skrev:
Satt och kollade hur snabbt det gick foerra aaret och forst nu slog det mig hur illa det aer. Trodde 12or pa aasen aer farligt bra men det skulle knappt raeckt till top-10 juh! :(
Hur ser det ut i aar. Aer det manga som klassat upp sig. Sen skulle det vara kul att veta om det aer nan haer pa forumet som ligger bra till for att vara i topp i R600. Vilka aer dom heta namnen? (Forutom migsjaelv, Jocke och Mad-Moose daa!)

Last edited:
Som profet behöver man väl inte motivera sitt resonemang?

Trots att de snabbaste R600-piloterna från förra året numera kallar sig A-förare tror jag att det kommer att bli ännu jämnare i år då det säkert fyller på med många nya talanger. Topp-5 blir kanske inte snabbare men det lär inte skilja mycket ner till 20:e gubben/gumman. Mao blir den än j-vligare att kvala in till racen, kan kanske bli så illa att man tex måste under minuten för att få köra R600-cupen på Sviesta!?

Heta namn? Nilsson och Sandell är namn som kommer finnas högt upp i resultatlistorna nästa år.

Don Quixote skrev:
...Vilka aer dom heta namnen? (Forutom migsjaelv, Jocke och Mad-Moose daa!)

Hohohoho.... :D

stavgren skrev:
kanske får Palte fart på skrotet .

"skrotet" vann rokkie 600 2001 och har satt bästa rookie 600 tid någonsin på både anderstorp och knutstorp 2003... så det e bara o gazza! :yoparty (min gammla)

stavgren skrev:
kanske får Palte fart på skrotet ordentligt o ger sig in i striden.

Vi får väl hoppas! Målet är iaf. topp 10

Efter att ha kört hojen 1-1,5h så körde jag 1.13.7 på Åsen. Får väl hoppas att nya däck och lite mer invänjning på hojen ska göra sitt till!

Palte skrev:
Vi får väl hoppas! Målet är iaf. topp 10

Efter att ha kört hojen 1-1,5h så körde jag 1.13.7 på Åsen. Får väl hoppas att nya däck och lite mer invänjning på hojen ska göra sitt till!

Det är klart den går fort - det är ju en Yamaha och ingen Kawasaki.

BrInK skrev:
"skrotet" vann rokkie 600 2001 och har satt bästa rookie 600 tid någonsin på både anderstorp och knutstorp 2003... så det e bara o gazza! :yoparty (min gammla)

En annan ska ju tävla för första gången, så det lär ju inte bli några rakettider...
Måste vara svårt att sticka ut från mängden på Anderstorp, då det är en effektbana - har bara kört med gixxern där...
Vad är hans snabbaste r600-tid på Anderstorp?
Ska bli jävligt kul! :D

highsider1 skrev:
En annan ska ju tävla för första gången, så det lär ju inte bli några rakettider...
Måste vara svårt att sticka ut från mängden på Anderstorp, då det är en effektbana - har bara kört med gixxern där...
Vad är hans snabbaste r600-tid på Anderstorp?
Ska bli jävligt kul! :D

1.43.6nånting och hojen va inget effekt monster precis 106bhp, och jag stack inte från mängden för jag ble tvåa. :hihi
nä men träna så mycke det går för pengarna istället för att leta hästar och handla kolfiber....

abstruse skrev:
Nedrans materiallirare, hela bunten! :4skrika

Jag bytte från Kawa till Yama och blev 2,5s snabbare...

....så du får skylla dig själv att du är såååå mkt långsammare än mig. :D

Palte skrev:
Jag bytte från Kawa till Yama och blev 2,5s snabbare...

....så du får skylla dig själv att du är såååå mkt långsammare än mig. :D

Jag hade inte råd att göra något åt situationen tidigare och jag har definitivt inte råd nu, med tanke på situationen. Sparka på den som ligger bara, gör det! Säg till när ni vill jag ska vända på mig, så ni kommer åt andra sidan också... :död

Packalén skrev:
Jadu Tobbe. Hoppas det blir många långa fajter under året..

#1 Rookie600

De kan du je dig på !!! va ska du köra?? so-sm-b race?själv täkte ja först å fränst köra so sen får man se vad ekonomin säjer? ska man köra allt så behöver man en budjet på ca 100-120 tusen !!!! i so så klarar man sig på ca 60-70 tusen............

spyan skrev:
De kan du je dig på !!! va ska du köra?? so-sm-b race?själv täkte ja först å fränst köra so sen får man se vad ekonomin säjer? ska man köra allt så behöver man en budjet på ca 100-120 tusen !!!! i so så klarar man sig på ca 60-70 tusen............

Planen är att köra både SO/SM om man nu får kalla det så...Får se om det blir några B-race. Det är ju inte bara pengar som går åt. Det blir ju en del tid oxå. Planerar o köra ERF oxå. Sedan skall man ju träna.. Knorras lite hemma om all tid det kommer att ta..

Strandelin skrev:
Summering:

Om jag summerar ihop vad som skrivits så får jag det till att dessa herrar, utan inbördes rangordning, toppar Rookie600 2004. Personligen tror jag att det dyker upp ytterligare några namn men dessa får väl mysa hemma i garaget tills vidare och slå ur underläge vid tävlingarna.

migsjaelv (=Don Quixote)
Jocke
Mad-Moose
Nilsson
Sandell
Palte
Spyan
Packalén

App, app, app! Hur jag hamnade på den där listan vet jag inte riktigt hur det gick till? Jag har ju knappt råd med ett paket mjölk i dagsläget. Har jag tur kan jag snylta bensinångor av någon så man kan åka några träningsvarv 2004... :rolleyes:

BrInK skrev:
1.43.6nånting och hojen va inget effekt monster precis 106bhp, och jag stack inte från mängden för jag ble tvåa. :hihi
nä men träna så mycke det går för pengarna istället för att leta hästar och handla kolfiber....

Highsider1: Jag håller med Brink... och du vet vem som kommer att jaga dig :blah

//H

sepahewe skrev:
Highsider1: Jag håller med Brink... och du vet vem som kommer att jaga dig :blah

//H

Jag trodde att det var jag som skulle jaga dig... :D
Skönt att du låter mig köra före! :rofl
Nu har jag ju inga glänsande originalkåpor att vara rädd om, så någon fiskörning ska det inte bli.

/Hellre leka i bollhavet än sist i mål

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...