R6

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
R6 tips

Hej!
Jag ska köpa en R6:a nu i vinter/våren och vet inte riktigt vad man ska satsa på. Har hittat denna: http://www.blocket.se/vi/9730246.htm?ca=21_s
Är det miltalet oroväckande? Jag känner han som har det och fått ett bra pris på den. Den är fin i kåpor och så.
Men jag blir lite kluven just vid miltalet. Är det långt för en r6:a? Hur långt håller kolvar, lager och sånt?

Mvh Oskar

Last edited:
IceY skrev:
2554201 Hej!
Jag ska köpa en R6:a nu i vinter/våren och vet inte riktigt vad man ska satsa på. Har hittat denna: http://www.blocket.se/vi/9730246.htm?ca=21_s
Är det miltalet oroväckande? Jag känner han som har det och fått ett bra pris på den. Den är fin i kåpor och så.
Men jag blir lite kluven just vid miltalet. Är det långt för en r6:a? Hur långt håller kolvar, lager och sånt?

Mvh Oskar

Visst den hade gått en bit, men det är omöjligt att säga om den gått FÖR långt. Beror helt på hur den är körd och skött. Provkör och lyssna så känner du rätt snabbt hur den blivit behandlad. Går den mjukt fint och känns "tight" eller slammrar det, smäller och du får fokusera extra vid växlingar etc.? Hade en r6a förut och trots att min hade gått 2500 mil så kändes den bra mycket fräschare än vissa andra som jag provade med färre mil. Eg trist svar, men det enda rätta är nog att provköra, eller låta nån som kan, gör det.

Noc skrev:
2554235 Visst den hade gått en bit, men det är omöjligt att säga om den gått FÖR långt. Beror helt på hur den är körd och skött. Provkör och lyssna så känner du rätt snabbt hur den blivit behandlad. Går den mjukt fint och känns "tight" eller slammrar det, smäller och du får fokusera extra vid växlingar etc.? Hade en r6a förut och trots att min hade gått 2500 mil så kändes den bra mycket fräschare än vissa andra som jag provade med färre mil. Eg trist svar, men det enda rätta är nog att provköra, eller låta nån som kan, gör det.

Okej! Tack! Jag ska väl försöka provköra den någon dag. Känna lite på motorn och så. Några speciella nackdelar med just 00:an? Något som man borde tänka på?
En nackdel är dock att det inte sitter effektsystem på. Men det finns ju en del att köpa till. :D

Tack igen!

Själv har jag en 99a till salu, med en 01as motor imonterad som gått 1100mil. Mycket bytt och mycket nytt. Ligger i samma prisklass dessutom.

Bara ett tips ang det exemplaret du länkade till. Gjorde en sökning på www.vv.se och då dök detta upp:

Sök uppgifter om annat fordon

Fordonsuppgifter kan ej hämtas: Det registreringsnummer som du angivit finns inte i vägtrafikregistret. Kontrollera numret och försök igen. Felkod (5208).

Vet inte hur mycket vikt man skall lägga vid det, men kan vara bra att veta om...

Trajja675 skrev:
2554393 726 mil per år är väl inte mycket ? Tyder ju på att den inte har fått "mätarservice" iaf,

Nej, sant. 4000 ärliga mil borde inte vara något problem för en r6a. Går säkert det dubbla utan problem. Saken är att iom att väldigt många har skruvade mätare ger det att en hoj som har 2000 mil på mätaren kanske gått 3000. Fine. Är denna hoj skruvad kanske den i verkligenheten gått 5-6000? Behöver ju inte vara nuvarande ägaren som skruvat mätaren, kan ju vara 4-5 ägare bak i tiden. Enda sättet att veta om den är i gott skick är att köra, lyssna, titta och vara skeptisk.

DaKo skrev:
2556561 Bara ett tips ang det exemplaret du länkade till. Gjorde en sökning på www.vv.se och då dök detta upp:

Sök uppgifter om annat fordon

Fordonsuppgifter kan ej hämtas: Det registreringsnummer som du angivit finns inte i vägtrafikregistret. Kontrollera numret och försök igen. Felkod (5208).

Vet inte hur mycket vikt man skall lägga vid det, men kan vara bra att veta om...

Det är en import från belgien så det är därför. Den är inte inreggad i sverige ännu.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back