R6 vs Hayabusa

fred00 skrev:
Själv har jag aldrig haft uppe R6:an över 210 km/h, men så är jag ju lite mesig också...
Nä, ärligt talat kan jag inte säga att jag tycker det är kul att ligga och pina över 200 km/h

Skillnaden är ju att med en Busa pinar man inte i 210...Det är bara en avslappnande tur mot jobbet/banan.
Hayabusa är en kunglig hoj man ska ha respekt för, desutom är den snyggare OCH snabbare än 12an både rakt fram och i kurvorna (även om jag inte skulle kunna utnyttja det)

Sen är det faktiskt så att busan är inte svår att svänga med :mad: Fattar inte varför så många påstår att man inte kan svänga på mindre vägar och böjar med en busa? Faktum är att det går utmärkt.

dogster skrev:
Hur slänger man i turbo i R6 då? Arbetet tar väl inte mer än säg 2 timmar? Finns det utrymme och fästpunkter i motorn för turbon?

Alla moderna hojjar är förberedda för turbo. Det lättaste är att kolla hos biltema, de brukar ha nybörjarkit som passar rakt av. Finns dock inte för min då en turbo som bekant inte klara av det jävulska bottendraget som en tvin ger.

dogster skrev:
Hur slänger man i turbo i R6 då? Arbetet tar väl inte mer än säg 2 timmar? Finns det utrymme och fästpunkter i motorn för turbon?

Jamenvisst! Klart alla hojar e färdig preppade för att "ploppa" dit en turbo, arbetet tar högst en kvart för profsen, och kanske 1 å en halv timme om man aldrig gjort det tidigare, men då e den ju färdigt inställd med en toppeffekt på +100hk och ett jämnt å fint register..... :rolleyes:

Du skämtar va? :eek:

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...