R6 vs GSXR600

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala, Sunnersta
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Har kikat lite på dessa två hojar men har lite funderingar om dessa.
Årmodellerna jag kikat på är runt 01-02.

Några speciella svagheter/barnsjukdomar på nån av hojarna såsom växellåda/motor osv osv.

Hur ser jag lättast om den bankörd/omkullkörd förutom kolla sprickor i ram.

Vikt, hk, vrid, Nån som har siffror på båda?

Hur är dessa hojar att köra om man jämför med ZX7R, hade en sån förra året men tyckte den va VÄLDIGT tung/klumpig. Är dessa 600 lättare att hantera?

BTW: Nån mer som har en flickvän som sätter över pengar till en för att hon tycker ni ska ha en hoj:yoparty :yoparty :yoparty Hon ville överraska lite:pannkyss :tuttar :pannkyss


Nån med lite erfarenheter eller nån som kanske har en hoj till salu skicka PM,affär i veckan kan göras vid rätt hoj/pris.

Tacksam för svar!
 
Så du letar hoj nu?! Hörde av tjejen att du var sugen, köpte tapet av henne nämligen... Ska du köpa R6 så titta då på -03 då dom fick insprutning! Polaren har en R6 -99 som toppen rasa på... Så det var bara att byta! Tror dom har starx under 100hk på hjulet om jag inte minns fel... Hoppas du hittar nått!

Mvh Fredrik
 
Insprut på Gixxern kom -97 om jag kommer ihåg rätt, iaf var det så på GSX-R 750!
 
Tack kanon!

Nån som vet service-intervaller stora+små intervaller. Båda är intressant att veta.

600 mil på olja+filter.
Ventilspel efter 2400 mil om jag minns rätt?
Stift minns jag inte, men skulle gissa på 1200 mil.

Dom är lättmekade så det är inga större problem.
 
Last edited:
Stod i samma val som dig i höstas, antingen en R6 00-01 eller en GSX-R 600 -01. Som du ser så blev det en gixxer och mycket tack vare att den har insprutning + att designen tilltalade mig mer.
 
600 mil på olja+filter.
Ventilspel efter 24000 mil om jag minns rätt?
Stift minns jag inte, men skulle gissa på 1200 mil.

Dom är lättmekade så det är inga större problem.

Servade precis min och varje 1200 är lite större service. Nu på 1200 mila så byttes stiften.
 
Känns mer som att jag inte vill åka land och rike runt och testa folks hojar kors och tvärs.
Eller vart mena du att jag skulle testa båda hojarna?

Nej, kors och tvärs behöver du väl inte testa men EN GSX-R och EN R6 kan du väl ändå unna dig att testa?
Finns ingen återförsäljare med stort begagnatlager i din närhet då?
 
Insprut på Gixxern kom -97 om jag kommer ihåg rätt, iaf var det så på GSX-R 750!
98 fick R750 insprut.
96 kom R750 SRAD med usd-gaffel mm, 98 uppdaterades den med 7hk till och sprut, dvs samma motor men med andra kammar mm. 00 kom nästa generation.
R600 hade vanlig gaffel under hela SRAD-tiden (97-00) och fick inte heller sprut förrns -01 som sagt. Då fick den även usd-gaffeln. Om det är exakt samma gaffel som till R750 är jag dock osäker på.

600 mil på olja+filter.
Ventilspel efter 24000 mil om jag minns rätt?
Stift minns jag inte, men skulle gissa på 1200 mil.

Dom är lättmekade så det är inga större problem.
Nog för att Gixxrar har bra motorer, men riktigt så bra är dom inte :hihi
 
Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top