R6 Vs GsxR-750

Eyub

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 748S Ducati Corse Edition
Haloj..

ska köpa sporthoj till våren nu som kommer :banana
och behöver era omdömmen om R6an och GsxR 750 :va
Vad har ni för egna erfarenheter?, specificationer? väghållning? försäkrings kostnader m.m.
Snälla, endas seriösa svar....

MVH


Eyub 71#
 
Eyub skrev:
Haloj..

ska köpa sporthoj till våren nu som kommer :banana
och behöver era omdömmen om R6an och GsxR 750 :va
Vad har ni för egna erfarenheter?, specificationer? väghållning? försäkrings kostnader m.m.
Snälla, endas seriösa svar....

MVH


Eyub 71#
köp den som är bäst pris på o som DU gillar bäst.bra cyklar bägge två :tummenupp
 
Suzuki ride the winds of change

Eyub skrev:
Haloj..

ska köpa sporthoj till våren nu som kommer :banana
och behöver era omdömmen om R6an och GsxR 750 :va
Vad har ni för egna erfarenheter?, specificationer? väghållning? försäkrings kostnader m.m.
Snälla, endas seriösa svar....

MVH


Eyub 71#
Körde Gsxr 750 -02 innan den har mer eller mindre samma chassi som gsxr 1000 dock något sämre bromsar men inte mycket.. väldigt lätt körd. betala 15 000:- hel/hel dock i lilla skåne.. känner en med en r6 han betalar nog typ 10 000:- hel/hel.. men r6 är sjukt slö du kommer nog tröttna på r6an på vanliga vägar...
Hade kört på Gixxern :yoparty
 
Gurra Gixxer skrev:
Körde Gsxr 750 -02 innan den har mer eller mindre samma chassi som gsxr 1000 dock något sämre bromsar men inte mycket.. väldigt lätt körd. betala 15 000:- hel/hel dock i lilla skåne.. känner en med en r6 han betalar nog typ 10 000:- hel/hel.. men r6 är sjukt slö du kommer nog tröttna på r6an på vanliga vägar...
Hade kört på Gixxern :yoparty


Sjukt slö ? inte jämnfört med andra 600cc, men ska man jämnföra den med Hojar i helt andra klasser som 750/1000 så kanske den tappar ett par meter på en raka
 
spinnanders skrev:
Är vi inte lite utanför ämnet nu!!!!
Pojken ville ju ha hjälp

Hävda att en R6:a är "sjukt slö" tycker jag är väldigt långt ifrån sanningen iallafall.
 
Jag tror han menar att det krävs för mycket varv för att få nån ork. Eller har jag fel?
 
Jag har denna säsongen ägt båda hojarna. En R6:a -01 och en GSX-R 750 -02:a. R6:an och gixxern skillde för mig 1 (en) krona i pris per månad i försäkring... :confused: . Effektmässigt skiljer det lite och det som framför allt märks är att de sista 150 kubiken ger en bättre körbarhet då gixxern drar lite bättre från lägre varv. Gixxerns växellåda är helt underbar, som att skära smör med varm kniv när man jobbar sig genom växlarna. R6:an klonkade lite mera, dock inte så det stör. Gixxer väger ungefär identiskt som R6:an men den (gixxern) är bredare att sitta på, R6:an känns mindre och smidigare tack vare detta. På gixxern är det ett plus om det finns en hugger eftermonterad då detta inte finns original med problemet att det då skvätter rätt mycket skit upp omkring bakfjädringen när man kör.

Mitt råd till dig är att provköra bägge hojarna och skaffa dig en uppfattning då jag personligen inte kan motivera den ena före den andra. Lycka till med framtida höjköp och kör lugnt...... :tummenupp
 
R6=Slö

Dom är sjukt slö inget vrid överhuvudtaget känns ju som att sitta på en moped... men för en som inte kört ngt annat upplevs dom nog som jävligt snabb- dock så blir ju allt man kör efter en stund slött... tom k5an känns slö nu :huvet åter till ämnet

R6an är mycket mera lättstyrd än gsx-r känns mkt lättare i svängarna osv
tycker att gsx är mer byggt för att gå rakt fram dvs lättare å köra fortare med
har du inte kollat något på honda cbr 600 rr?, den är riktigt schysst.....
 

Bifogat

  • DSC00417.JPG
    DSC00417.JPG
    87.6 KB · Visningar: 56
Last edited:
Att skriva att r6an är slö är ju lite missvisande, lika bra att skriva att 600cc hojar är slöa då. R6an är ju inte slö när den jämförs med hojar med samma kubik. Jag hade en gsxr750 -00 som gathoj innan och den är ju självklart piggare rakt fram eftersom den har mer effekt. På våra svenska banor är det dock inget tvivel R6!!
 
Nyheter
Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

Back
Top