R6 vs. GSX-R 600

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
Ja, detta har säkert varit upp tiotusen gånger... Jag har sökt, men får inte fram några konkreta svar... Om någon vet en tråd om detta kan ni ju skicka länk :)

Såååå....

R6 typ -99 vs. Gsx-R 600 98-00...

Går i köptankar (som ni kanske har sett i andra trådar :rolleyes: ) Är inte så himla insatt och behöver råd och hjälp!

För- och nackdelar tack! (Kommer lägga typ runt 40k plus minus lite)

Shoot!

förstod att det där skulle komma....:gnissla

Men jag behöver seriösa råd...

Jag skulle säga R6. Den känns smäckrare/smalare/bättre på något sätt. GSXR'en känns lite klumpigare/bredare. Sen gillar jag inte designen på de årsmodellerna.

Kan du därimot hitta en GSXR -01 för de pengarna så skulle jag nog slå till på en sådan. Då 01:an är en kraftigt uppdaterad hoj med insprut och är jävligt snygg.

ja alltså jag tycker att båda är fina cyklar. vad är det för årsmodell som du hade tänkt dig?? helst så skulle du ju fått provköra dom och känna på vad som känns bäst för dig. min gixxer är ju en 98 visserligen en 750 men den har ju insprutning. lite mer att gasa med.

2834965 1999 års sport 600:or i jämförelsetest

google.com... :rolleyes:

Nej, jag förföljer dig inte Linuus :krama

Tala sen gärna om vilken hoj de opartiska proffstestarna kom fram till var bäst :tungan
Det gör du visst!!! :4skrika

Tyvärr så funkar inte länken du skrev? Inte för mig i alla fall :(
Lite tråkigt att det inte är insprut på någon av dom hojjarna...
Eller kom inte insprut på GSX-R 00? Eller var det 01? Den gixxern ja har fått upp ögonen på är en 00:a, uttagen 01 :)

EDIT: Såg nu att insprut på Gixxern kom 01 :(

Jag hade först en GSXR750 -98 och sen en r6-04. Nu är det ju inte en -99 men jag skulle ta R6:an vilken dag som helst. Om du inte hittar en riktigt GSXR -01 då KANSKE jag skulle fundera lite....

Testade en 03 gsxr750 när jag hade min r6 02a och tyckte att yamahan var med lättkörd (svänga) och att gixxern känndes tung! Dock gick sukan betydligt hårdare!! Som nybörjare skulle jag tagit r6an!

har ingen erfarenhet av Gixxers förutom att ja tycker dem är balla 96-99
men 600 låter lite "tycker en jälva massa jag ;)" tycker 750 är minimum :)
så hoppa på en R6a kanske? :)

Utdrag från ett test 2001 med R6, Triumpf, Gsxr och ninja 600!

Yamaha is a racebike with a license plate. Its motor has most of its power situated in the upper portion of the rev range and will walk away from the other bikes if you let the motor run free. In the low-to-mid portion though, the R6's mill gets trounced by the Kawa.

Vad mer behöver jag säga?:fakta

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...