R6 vs cbr 600

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Har en cbr 600 rr 2005 med öhlins fjädring och är nu inne på att byta till en R6 2008 eller nyare med ungefär samma klass på fjädringen eller en cbr 600 av nyare modell.
Inte för att jag "behöver" men ombyte förnöjer ju tillvaron och bättre grejer ger ju bättre förutsättningar..

Är dom bättre och på vad är dom bättre och vilken är att föredra..

Håller med Robbie!
Jag gillar verkligen Honda men hade köpt en R6a om jag skulle kört 600.

Tack själv! Ballare racedebut kunde man inte önska sig! Riktigt svettigt och spännande var det :Rockbanan

Ett tips kan vara att testa att du får plats på Hondan, den kan vara lite liten för långa personer. Om inte det spelar någon roll är det bara att köpa den bästa av de två du kan hitta för dina pengar! Du lär garanterat kunna väga dess fördelar till dina!

Honda

Tingen.
R6:an har sämre chassi men bättre motor än Hondan.
Hondan är mycket mer lättkörd, trots sämre motor. Bästa köpet är helt klart en Honda!

( jag får säga det försiktigt, iom att jag kör yamaha )

Lycka till med vad du än köper
// Pontus

Har en cbr 600 rr 2005 med öhlins fjädring och är nu inne på att byta till en R6 2008 eller nyare med ungefär samma klass på fjädringen eller en cbr 600 av nyare modell.
Inte för att jag "behöver" men ombyte förnöjer ju tillvaron och bättre grejer ger ju bättre förutsättningar..

Är dom bättre och på vad är dom bättre och vilken är att föredra..

Ett tips kan vara att testa att du får plats på Hondan, den kan vara lite liten för långa personer. Om inte det spelar någon roll är det bara att köpa den bästa av de två du kan hitta för dina pengar! Du lär garanterat kunna väga dess fördelar till dina!

Är 2007 mindre än 2006??
Har "provat" båda men det har varit andras cycklar och det är inte samma sak som att köra sin egen.
Det ska va en ren race hoj,,inge gata men kanske inte just sst600.
Behöver som sagt inte byta för fartens skull utan mest för att det är ju inte fel att förnya sig lite och är egentligen Honda människa men det är ju inte fel att fråga runt lite.

Är 2007 mindre än 2006??
Har "provat" båda men det har varit andras cycklar och det är inte samma sak som att köra sin egen.
Det ska va en ren race hoj,,inge gata men kanske inte just sst600.
Behöver som sagt inte byta för fartens skull utan mest för att det är ju inte fel att förnya sig lite och är egentligen Honda människa men det är ju inte fel att fråga runt lite.

Men det kanske går snabbare med Yamman för dig. Om man inte har testat så e det ju svårt att veta.
Sedan e d ju alltid roligt med ny hojj :tungan

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...