R6 Strypning till 25 Kw

SweeT

Lånar hellre ut flickvännen än hojjen !
Gick med
20 Feb 2009
Hoj
Yamaha yzf R6 -00
Godag alla skruvglada snubbar, tänkte köpa mig en R6a men när jag tar mitt mellan kort måste jag köra upp på en 25 kw hojj... och då undrar jag hur svårt de är att strypa ner en R6a som nu ligger på en 88 kw tror jag =S(Ren gissning)
om man gör de själv och sen bänkar hojjen eller om man lämnar in den å får de gjort hur mycket de nu kostar .. tack för era svar ni har hjälpt mig många gr <33

Tror nog det finns tacksammare hojar att köra upp på än en R6 strypt till 25kw.

Sporthojar rent allmänt brukar man avråda ifrån att använda vid uppkörningar av rent köregenskapsmässiga orsaker.

Jag testade att köra banan med min r6a efter att jag kört upp på en hyrd bmw GS650, klarade inte krypkörningen och inte vändningen efter höghastighetsbanan. Med bmwn kunde jag nästan halvera avståndet å klara det ändå :D

Varför göra de svårt, hyr en uppkörningshoj istället :)

Kan inte detta med strypning till 100% så ta det inte som absolut sanning.

Är det förgasarmodellen finns det färdiga kit med strypbrickor och intyg,sen är det bara att reg.besikta,insprutmod. vet jag ej hur man gör på men sök för det finns säkert någon tråd om det sen innan.
Dock,om strypningen är väl utförd så kommer den gå som en 25kw-hoj,mao så märker du ingen skillnad mot valfri annan 25kw.
Enklast är väl dock att köpa en reggad och klar.

Bry dig inte så mycket om kommentarer att det är nästan omöjligt,det är svårare men klart genomförbart men du får öva mer.
Antingen så lånar eller hyr du något att ha på uppkörningen eller så lär du dig att köra på din.

När tjejen skulle ta kort,genom skola,så tvingade jag henne att lära sig på r6an på banorna och det gick bra ända tills hon började på skolan och körde deras hoj,när hon blivit van den så funkade det betydligt sämre när vi var ut och testade.
Jag körde själv banorna med hojen för att visa att det gick så visst går det men det är betydligt svårare men va fan,det är ju den hojen du ska ha sen så varför inte lära sig på den då?

Henrik

Kan inte detta med strypning till 100% så ta det inte som absolut sanning.

Är det förgasarmodellen finns det färdiga kit med strypbrickor och intyg,sen är det bara att reg.besikta,insprutmod. vet jag ej hur man gör på men sök för det finns säkert någon tråd om det sen innan.
Dock,om strypningen är väl utförd så kommer den gå som en 25kw-hoj,mao så märker du ingen skillnad mot valfri annan 25kw.
Enklast är väl dock att köpa en reggad och klar.

Bry dig inte så mycket om kommentarer att det är nästan omöjligt,det är svårare men klart genomförbart men du får öva mer.
Antingen så lånar eller hyr du något att ha på uppkörningen eller så lär du dig att köra på din.

När tjejen skulle ta kort,genom skola,så tvingade jag henne att lära sig på r6an på banorna och det gick bra ända tills hon började på skolan och körde deras hoj,när hon blivit van den så funkade det betydligt sämre när vi var ut och testade.
Jag körde själv banorna med hojen för att visa att det gick så visst går det men det är betydligt svårare men va fan,det är ju den hojen du ska ha sen så varför inte lära sig på den då?

Henrik

Tack för ditt svar nu har jag iaf lite mer kött på benen, får lära mig min R6a i konbana så jag kan balansen.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back