R6 racehoj - tänderna gör ont

Känner jag dig rätt tål du en och annan armbåge i sidan Moss. Det är inte mobbning om det är ge och ta med samma glada anda, tror jag... :va:confused::D

Hade du varit en lättKrenGkt (eller hur det nu stavas på SH) jävel hade jag varit snäll mot dig. :tummenupp:krama

P.S. Du är väl aldrig under 10000???:banana

Jag har inte riktigt upptäckt att någon är dum mot någon här i denna trevliga intressanta tråd!:tummenupp:tummenupp
 
Inte så att en r6 går att jämföra med en yzf1000r men på min ace hade jag ett metalliskt ljud som kom från bränsle tanken vid ca 7000rpm o det störde något såpass.

Det visade sig vid närmare kontroll att det fattades 2st gummi underlägg mellan tank o ram, tanken kommer aldrug i kontakt med ramen utan gummi underläggen, så fort dessa små gummin var limmade på rätt ställe så försvann resonans ljudet direkt.

Kan det vara något liknande som försvunnit på din r6?
 
Inte så att en r6 går att jämföra med en yzf1000r men på min ace hade jag ett metalliskt ljud som kom från bränsle tanken vid ca 7000rpm o det störde något såpass.

Det visade sig vid närmare kontroll att det fattades 2st gummi underlägg mellan tank o ram, tanken kommer aldrug i kontakt med ramen utan gummi underläggen, så fort dessa små gummin var limmade på rätt ställe så försvann resonans ljudet direkt.

Kan det vara något liknande som försvunnit på din r6?

PLÖTSLIGT kommer jag att tänka på att vid ett par tillfällen har även jag haft ett HÖGT skorrande metalliskt vibrerande ljud på min R6:a!!! Det har hänt när jag startat och jag har trott att "NU DJÄVLAR ÄR DET BARA MOS I MOTORN!!!". Men efter en sekund har det slutat.
Detta hände för 5 och 7 år sedan typ och nu när jag läser ovanstående så kom minnet tillbaka till mig. Och jag har ont om gummin under tanken...

Så, prova att skruva fast tanken. Eller lägga något mellan tank och ram.
 
PLÖTSLIGT kommer jag att tänka på att vid ett par tillfällen har även jag haft ett HÖGT skorrande metalliskt vibrerande ljud på min R6:a!!! Det har hänt när jag startat och jag har trott att "NU DJÄVLAR ÄR DET BARA MOS I MOTORN!!!". Men efter en sekund har det slutat.
Detta hände för 5 och 7 år sedan typ och nu när jag läser ovanstående så kom minnet tillbaka till mig. Och jag har ont om gummin under tanken...

Så, prova att skruva fast tanken. Eller lägga något mellan tank och ram.

Det där känner jag igen jag med, kan inte placera det bara..
Lågt varv-låg växel? Så han börjar lågt i varvtal men är utväxlad så han orkar utan att mota?

Enda jag kommer på.
 
Now we are talking.
Det är nog detta.

Ska bara hitta på något i tankområdet då.
Det är definitivt varvtalsberoende, möjligen i kombination med vissa hastigheter.
 
Now we are talking.
Det är nog detta.

Ska bara hitta på något i tankområdet då.
Det är definitivt varvtalsberoende, möjligen i kombination med vissa hastigheter.

Prova med att knöla dit bruna tvättsvampar dom väger inget men blir rätt så tighta när man pressar samman dessa. Jag kollade sprangskissen o då sag jag att det saknades gummin under tanken.
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top