R6 prisskillnader försäkring

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
Bestämmde mig för att skaffa r6an som jag frågade om tidigare: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=122999

Samtidigt kollade jag upp premiekostnaden för halvförsäkring/helår med lite olika bolag. Fyller snart 24, bor i Stockholms innerstad och har garageplats!

folksam-året runt
11055 halv/hel (927/mån)
8000 (nåt sånt) halv/hel (detta pris om man går någon slags avancerad SMC-kurs)

trygg hansa- året runt
19187 halv/hel

länsförsäkringar
45158 halv/hel
måste ha minst två försäkringar till där för att få teckna!

if
46268/ halv/hel
avställningsbar

salus ansvar
100-200k/ halv/hel
men de hade fina erbjudanden på g, skulle återkomma om 3 månader! :FU

bilsport & mc
hade endast trafikförsäkring för 20000/år!

Ska ta och kolla upp det där med SMC-kursen, ska bli skoj när man tar hem bågen om typ 2 veckor :tomten :squid
Tack allihop för köptipsen i tråden ovan :)

Har en R6:a -03, IF, halvförsäkring, avställningsbar.
10300:- om året. :D

fick ett pris igår på en r6 8300
helförsäkring på mig e det bra avställningsbar

Ni bor kanske utanför stan och är lite äldre än mig, tror det är ganska rättvist pris jag fått från folksam (relativt sett)!

Mr Nice, låter ruggigt bra för att vara IF, fast det är klart de var väl helt enkelt totalt ointresserade av att försäkra mig!

Mr Magsnus skrev:
2236401 Ni bor kanske utanför stan och är lite äldre än mig, tror det är ganska rättvist pris jag fått från folksam (relativt sett)!

Mr Nice, låter ruggigt bra för att vara IF, fast det är klart de var väl helt enkelt totalt ointresserade av att försäkra mig!

e 24 år och bor i säve .

zajtar skrev:
2236369 fick ett pris igår på en r6 8300
helförsäkring på mig e det bra avställningsbar

Det är nog alltid bra att ringa runt till alla de olika bolagen och kolla, tar ju inte så lång tid och det kan lätt va värt det! Bra pris tycker jag ju självklart att det är förvrigt! Kolla bara att försäkringen verkligen gäller för det priset, d.v.s. att det inte är beräknat på någon strypning eller att det är yamaha power insurance eftersom det sägs att den inte ska funka för yzf-hojarna. Annars kan du få nedsatt eller ingen ersättning alls vid skada!

zajtar skrev:
2236405 e 24 år och bor i säve .

En bit utanför Götet alltså, kanske ska försöka med att skriva mig på landet så går väl försäkringen ner en del hehe! :hihi

Mr Magsnus skrev:
2236418 Det är nog alltid bra att ringa runt till alla de olika bolagen och kolla, tar ju inte så lång tid och det kan lätt va värt det! Bra pris tycker jag ju självklart att det är förvrigt! Kolla bara att försäkringen verkligen gäller för det priset, d.v.s. att det inte är beräknat på någon strypning eller att det är yamaha power insurance eftersom det sägs att den inte ska funka för yzf-hojarna. Annars kan du få nedsatt eller ingen ersättning alls vid skada!

En bit utanför Götet alltså, kanske ska försöka med att skriva mig på landet så går väl försäkringen ner en del hehe! :hihi

ja du säg att kossorna skyddar hojen så går bolaget med på det :hihi

Mr Magsnus skrev:
2236262 Bestämmde mig för att skaffa r6an som jag frågade om tidigare: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=122999

Samtidigt kollade jag upp premiekostnaden för halvförsäkring/helår med lite olika bolag. Fyller snart 24, bor i Stockholms innerstad och har garageplats!

folksam-året runt
11055 halv/hel (927/mån)
8000 (nåt sånt) halv/hel (detta pris om man går någon slags avancerad SMC-kurs)

trygg hansa- året runt
19187 halv/hel

länsförsäkringar
45158 halv/hel
måste ha minst två försäkringar till där för att få teckna!

if
46268/ halv/hel
avställningsbar

salus ansvar
100-200k/ halv/hel
men de hade fina erbjudanden på g, skulle återkomma om 3 månader! :FU

bilsport & mc
hade endast trafikförsäkring för 20000/år!

Ska ta och kolla upp det där med SMC-kursen, ska bli skoj när man tar hem bågen om typ 2 veckor :tomten :squid
Tack allihop för köptipsen i tråden ovan :)

kör r6 betalar 1900 mån avställningsbar när som på if
garage 103 kr mån

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...