R6:or i Sthlm?

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Jag har funderat lite löst på att byta till en R6:a (2002), efter att ha ringt till TH vet jag inte längre.
20300:- för en årsförsäkring ?! Det är 3 gånger så mycket som jag betalar för Thundercaten...
Man är ju inte direkt ung heller, jag är född -71.

Är skillnaden mellan klass 6 & 7 så stor? Hur mycket påverkar årsmodellen?

/A

Jag fick 34' hos If när jag kollade (mest på skoj). 31 år och bor på Kungsholmen. Kort 1 år. Det var samma pengar i princip för både R1 och R6.

Räknade dom på en ny försäkring eller frågade du vad premien skulle bli om du flyttade över din befintliga försäkring på en R6:a?

UltraMarine skrev:
Räknade dom på en ny försäkring eller frågade du vad premien skulle bli om du flyttade över din befintliga försäkring på en R6:a?
Prisuppgiften gäller för min befintliga försäkring, innan de räknade med 30+ och
6-hjulsförsäkring(har bilen i TH) blev svaret 44000...

/A

Jag har nyss tagis kortet och funderar nu på vilken hoj som intressant. Köper jag så tänker jag dra på med en gång, men priset på en R6 för mig kan ni alla bara drömma om.
Jag är 22 år :(

Ivan skrev:
Jag har nyss tagis kortet och funderar nu på vilken hoj som intressant. Köper jag så tänker jag dra på med en gång, men priset på en R6 för mig kan ni alla bara drömma om.
Jag är 22 år :(

Om du tog lätta MC-kortet vid 16, så räknar vissa försäkringsbolag som att du haft kortet i 5 år och premierna kan då faktiskt bli lägre än för dom i 30+-klassen som inte haft MC-kort i 5 år.

Med risk för att bli avrättad levande så skulle jag också vilja säga att det är helt rätt att försäkringen är dubbelt så dyr i storstan. Vore snedvridet om de som bor i glestrafikerade delar av Sverige skulle behöva betala för kaoset i Stockholm... (kallas dock "fjollträsk" av infödingarna härikring, har jag noterat ;) )

Rundningsmärke skrev:
Jag har funderat lite löst på att byta till en R6:a (2002), efter att ha ringt till TH vet jag inte längre.
20300:- för en årsförsäkring ?! Det är 3 gånger så mycket som jag betalar för Thundercaten...
Man är ju inte direkt ung heller, jag är född -71.

Är skillnaden mellan klass 6 & 7 så stor? Hur mycket påverkar årsmodellen?

/A

Thundercaten måste väl ligga i klass 7 den med eller??

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026