r6 oljelampa

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
köpte en r6.a i helgen och där lyser oljelampan konstant och oljekanna blinkar i fönstret.har gjort så sedan han köpte den sa han och jag vet att vår r1.a gör likadant,vanligt fel för mig men vad fan gör man åt det?
har inte kollat på hojen alls så det kan vara så pissigt enkelt att oljenivån är för låg på 6:an men på rettan så är det inte det som är fel i alla fall så jag utgår ifrån standard fel...

Eftersom Yamaha envisas med att ha oljenivålampa istället för oljetryckslampa så vore det ju en idé att fylla på olja till -max- På min R6'a blinkade lampan till ibland och lös ibland, efter att ha fyllt på någon deciliter försvann det fenomenet helt...

På min gamla R6, började oljelampa att lysa efter jag hade haft ett kraftigt nerlägg( vänster ). Och det visade sig att nivå flottören
hade hängt sig, så det vara bara att köra lite bakhjul och lägga ner framhjulet hårt och då slocknade den.
Så prova med det.

Min brukar oxå blinka ibland men jag har fyllt på olja till max strecket så har det försvunnit.

Fast oljebyte kan oxå vara att rekomendera om inget annat hjälper.

eftersom det är olagligt att köra bakhjul så måste det innebära att det är okej att ta ut hojen lite på gatan och köra bakhjul då..
återkommer i eftermiddag om hur det gick.
var sitter givaren annars?

Jag sökte på Google

Bifogat

• 130.jpg
    130.jpg
    41.1 KB · Visningar: 108
den ska ju inte vara altför svår att hitta,man ser ju på bilden att det är för lite olja i den ,antar de blivit av med påfyllningslocket och satt en trasa där i istället.
är det så att om jag polerar den på min motorcykel så kommer det ut en fet grekisk ande ur den och så väger min cykel ännu mindre sedan för det är min önskan att bli av med han......

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025